جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

مدیرعامل بورس کالای ایران از تهیه زیرساخت انجام معاملات آنلاین سکه با استفاده از گواهی سپرده در بورس کالا خبر داد و گفت: با آغاز فعالیت این سامانه متقاضیان می‌توانند از خانه به‌صورت آنلاین خرید و فروش کنند.

به گزارش همشهري، گواهي سپرده، ابزار جديد مالي است كه سرمايه‌گذاران از طريق آن مي‌توانند حواله‌اي را كه ضامن تحويل يك كالا در زمان مشخص است، داد و ستد كنند؛ اين معاملات كه در بورس كالا به معاملات قبض انبار معروف است، به دارندگان كالا اين امكان را مي‌دهد كه كالاي خود را به سپرده و اوراق بهادار تبديل كنند.

در همين رابطه مديرعامل بورس كالا از انتشار اوراق گواهي سپرده براي انجام معاملات سكه طلا خبر داد و گفت: حجم معاملات گواهي‌ سپرده سكه قابل‌قبول‌ است و فعالان در اين حوزه افزايش پيدا كرده‌اند؛ تنها مشكلي‌ كه وجود دارد درخصوص بستر سامانه شركت مديريت فناوري است. حامد سلطاني‌نژاد افزود: ساعات معاملاتي گواهي سپرده سكه مانند بازار سهام از 9:30صبح تا 12:30ظهر است اما فعالان بازار بعد از ساعت 11 تا بعد از ظهر كه قيمت‌ها جهاني است، فعال هستند.

سلطاني‌نژاد تصريح كرد: زيرساخت فني اين سامانه در دست اجراست تا معاملات بعد از ساعت 11نيز ادامه يابد؛ همانند قرارداد آتي سكه كه از 10.5 صبح تا ساعت 7بعد از ظهر ادامه دارد. مديرعامل بورس كالاي ايران درباره نحوه معاملات آنلاين سكه گفت: از اين طريق افراد مي‌توانند سكه را از خانه معامله كنند و دسترسي خوبي است تا افرادي كه پرتفوي گرداني مي‌كنند از آن بهره‌مند شوند.

  • معاملات آهن هم كاغذي مي‌شود

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا گواهي سپرده كالايي درخصوص كالاهاي ديگري به جز سكه طلا كاربرد دارد يا خير؟ گفت: بله، در‌مورد جو در برخي از استان‌ها گواهي سپرده كالايي قابل استفاده است و در مورد كالاهايي نظير روي، آهن و PVC هم درصدديم تا اين گواهي راه‌اندازي شود. وي افزود: مجوز آن صادر شده تا صندوق‌هاي اوراق بهادار يك‌درصد از گواهي سپرده كالايي را خريداري كنند؛ همچنين صندوق‌هاي گواهي سپرده كالايي به بازار كمك مي‌كنند تا مشكلات صندوق كالايي حل شود.

کد خبر 347996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha