همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی فدرال آمریکا روز جمعه ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) به زنان باردار و همسرانش توصیه کردند، به تأخیر انداختن مسافرت به همه منطقه «میامی- دید کانتی» ایالت فلوریدا را در نظر بگیرند.

Zika

به گزارش نیویورک تایمز این هشدار پس‌ازآن داده می‌شود که مقامات فلوریدا دومین منطقه سرایت محلی زیکا را در پهنه‌ای ساحل میامی شناسایی کردند که یک منطقه پرطرفدار توریستی در ساحل جنوبی این ایالت است.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی‌دی‌سی) اعلام کرد زنان باردار نباید به این منطقه خاص که ویروس زیکا در آن فعال است، سفر کنند و «زنان باردار و همسرانشان که درباره قرارگیری احتمالی در معرض ویروس نگران هستند، باید مسافرت‌های غیرضروری به همه بخش‌های «میامی- دید کانتی» را به تأخیر بیندازند.»

ریک اسکات، فرماندار فلوریدا گفت پنج مورد سرایت زیکا به‌وسیله پشه‌ها در ساحل میامی شناسایی‌شده است: سه مرد و دو زن ازجمله دو ساکن فلوریدا و سه مسافر به میامی- از نیویورک، تگزاس و تایوان.»

به‌این‌ترتیب دولت فلوریدا باید به مبارزه در دو منطقه با سرایت فعال زیکا در این ایالت بپردازد. منطقه دیگر محله وین‌وود در میامی است.

سی‌دی‌سی اعلام کردند به دلیل اینکه شمار بسیاری از موارد عفونت زیکا هیچ علامتی ندارند، ازآنجایی‌که این ویروس می‌تواند برای دو هفته دوره پنهانی داشته باشد و ازآنجایی‌که تشخیص موارد عفونت ممکن است چند هفته طول بکشد، «ممکن است که سایر محلات میامی- دید کانتی سرایت فعال زیکا داشته باشند که هنوز بروز نکرده باشد.»

سخنگوی سی‌دی‌سی گفت این سازمان ملزم ست تا از تمایل دولت محلی درباره گستردگی مرزهای مناطقی که نمی‌شود به آن‌ها سفر کرد، پیروی کند. اما مقامات این سازمان آشکار می‌خواهند درباره احتمال انتشار زیکا در منطقه بسیار بزرگ‌تری در فلوریدای جنوبی هشدار دهند.

کد خبر 343687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha