مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

با اسقاط ۶۳۰۰تاکسی پیکان فرسوده طی ۲طرح «خانه به خانه» و «خودرو به‌خودرو» تاکسی‌های پیکان به برگی از کتاب تاریخ حمل‌ونقل شهری تهران تبدیل خواهند شد.

 همين امر موجب شده ميزان تعويض تاكسي‌هاي فرسوده به‌ويژه تاكسي‌هاي پيكان در 10روز اخير با اين دو طرح به ميزان بي‌سابقه‌اي افزايش پيدا كند. واحدهاي گشت و نظارت تاكسيراني طي روزهاي اخير در شهر، تاكسي‌هاي پيكان را متوقف كرده و ضمن ارائه توضيحات لازم به رانندگان آنها، از ايشان مي‌خواهند تا هر چه سريع‌تر نسبت به نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده خود اقدام كنند.

به گفته مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، در 10روز گذشته بيش از 2هزار دستگاه تاكسي، نوسازي و تحويل شده و در مجموع 3132تاكسي فرسوده ازجمله 2182دستگاه پيكان بسيار فرسوده كه 35درصد از كل تاكسي‌هاي پيكان تهران را شامل مي‌شود با تاكسي‌هاي نو تعويض شده‌اند و ظرف چند روز آينده نيز 718دستگاه تاكسي فرسوده ديگر نوسازي مي‌شوند.

  • سهم تهران از نوسازي تاكسي‌ها

براساس هماهنگي‌هاي به عمل آمده، از هفته گذشته بلافاصله بعد از تحويل تاكسي‌هاي فرسوده به مركز اسقاط، شماره پلاك جديد روي تاكسي‌هاي نو نصب شده است. پيش از اين، با تحويل تاكسي‌هاي فرسوده به مركز اسقاط، يك‌ماه طول مي‌كشيد تا نسبت به نصب پلاك جديد روي تاكسي‌هاي نو اقدام شود كه اين فرايند يك ماهه با همكاري پليس راهور و شركت سازنده، تقريباً به‌صورت همزمان انجام مي‌شود. حسيني با تأكيد بر اينكه براساس برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده در سال‌جاري 10500دستگاه تاكسي نو جايگزين تاكسي‌هاي فرسوده تهران ازجمله 6300تاكسي بسيار فرسوده خواهند شد، اعلام كرد: در شرايطي بيش از 3هزار دستگاه تاكسي فرسوده در تهران در مدت كوتاهي نوسازي شده‌اند كه طي اين مدت، 2هزار دستگاه تاكسي در كل كشور نوسازي شده‌اند و به‌عبارتي، سهم تهران به تنهايي 60درصد از كل تاكسي‌هاي نوسازي شده در سراسر كشور است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه قفل نوسازي ناوگان تاكسيراني تهران شكسته شده و روند جايگزيني تاكسي‌هاي فرسوده سرعت گرفته، اظهار كرد: با شتاب گرفتن نوسازي ناوگان تاكسيراني، انتظار داريم شاهد جهش كم نظيري در فرايند تاكسي‌هاي فرسوده باشيم كه علاوه بر رانندگان تاكسي‌هاي نو، مسافران اين تاكسي‌ها نيز با آرامش و ايمني بيشتري از اين تاكسي‌ها استفاده كنند، ضمن اينكه نوسازي ناوگان تاكسيراني بر كاهش آلودگي هواي تهران نيز مؤثر است.

مازيار حسيني با بيان اينكه علاوه بر اين اقدامات كه تهران را به شاگرد اول نوسازي ناوگان تاكسيراني در كل كشور تبديل كرده، حدود هزار دستگاه خودروي مدرن مطابق با استانداردهاي روز دنيا با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي وارد ناوگان تاكسيراني شده‌اند كه از سوخت پاك استفاده مي‌كنند، تصريح كرد: تاكسي‌هاي پاك در حال حاضر در دفاتر تاكسيراني در فرودگاه امام، فرودگاه مهرآباد، ايستگاه راه‌آهن و پايانه بيهقي به‌كار گرفته شده و مشغول خدمات‌رساني هستند.

  • از فرصت استفاده كنيد

مازيار حسيني، معاون شهردار تهران با تأكيد بر اينكه براي نوسازي تاكسي‌هاي پيكان، نمايندگان تاكسيراني در مناطق 22گانه با در دست داشتن نشاني منازل رانندگان تاكسي پيكان، به‌صورت حضوري به دَرِ منزل ايشان مراجعه مي‌كنند،‌گفت : نمايندگان اعزامي با ارائه توضيحات لازم و توجيه مالكان تاكسي‌هاي پيكان، ايشان را ترغيب و تشويق مي‌كنند با استفاده از تسهيلات درنظر گرفته به‌منظور تعويض تاكسي‌هاي فرسوده خود با تاكسي‌هاي نو، از فرصت پيش آمده استفاده كنند.

کد خبر 343091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha