همشهری آنلاین: وزارت دفاع افغانستان روز سه شنبه کشته شدن «حافظ سعید» سرکرده داعش در افغانستان را تائید کرد و افزود که وی در یک عملیات در شهرستان «اچین» ننگرهار واقع در شرق این کشور به هلاکت رسید.

 وزارت دفاع افغانستان کشته شدن سرکرده داعش در این کشور را تائید کرد

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع افغانستان با انتشار اطلاعیه ای افزود که اسنادی از کشته شدن سرکرده داعش در کشورهای افغانستان و پاکستان را به دست آورده که پس از تحقیقات بیشتر جزئیات آن را اعلام خواهد کرد.

پیشتر یک فرمانده محلی در ننگرهار به رسانه ها گفته بود که حافظ سعید همراه با 29 نفر از عناصر دیگر داعش در عملیات مشترک نیروهای ارتش و پلیس کشته شدند.

حافظ سعید که تبعه پاکستان بود، کمتر از دو سال قبل مسئولیت داعش را در پاکستان و افغانستان به عهده گرفت. وی از فرماندهان پیشین گروه طالبان بوده است.

پس از دستور «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان برای نابودی داعش در این کشور، حمله نیروهای ارتش و امنیتی افغانستان در هفته های اخیر به مواضع این گروه تروریستی در شهرستان های مختلف استان ننگرهار افزایشی چشمگیر پیدا کرده است.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان نیز هفته گذشته پس از سفر به ننگرهار و بررسی وضعیت امنیتی این استان، گفت که داعش در افغانستان رو به نابودی است.

شماری از عناصر داعش نیز روز گذشته خود را به نیروهای امنیتی تسلیم کردند و منابع افغان پس از تسلیم شدن آنان، گفتند که داعش در ننگرهار درحال فروپاشی است.

کد خبر 342675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha