وقتی پلیس پا در پاتوق معتادان شیشه‌ای گذاشت، راز سرقت‌های سریالی ۵ مرد تبهکار فاش شد.

حوادث دستگیری

در پاتوق آنها دو اسلحه برنو و كلت كمري كشف شد و اين فرضيه قوت يافت كه اين 5نفر قصد دستبرد به طلافروشي را داشتند.
چند روز پيش گزارشي در اختيار مأموران پليس قرار گرفت كه نشان مي‌داد زيرزمين يك ساختمان قديمي در جنوب پايتخت پاتوق افراد خلافكار شده است و به گفته همسايه‌ها، رفت‌وآمد‌هاي مشكوك در آنجا زياد است. مأموران راهي ساختمان مورد نظر شدند وبه‌صورت نامحسوس آنجا را زير نظر گرفتند.

گزارش‌هاي مردمي صحت داشت و افرادي كه به آن ساختمان رفت‌وآمد داشتند مشكوك بودند. در چنين شرايطي مأموران با حكم قضايي وارد زيرزمين شدند و در آنجا 5مرد را كه دور هم جمع شده و مشغول مصرف شيشه بودند دستگير كردند. در بازرسي از آنجا مقداري شيشه كه بسته‌بندي شده بود به همراه وسايل استعمال آن كشف شد. به جز مواد، دو اسلحه برنو و كلت كمري هم در وسايل آنها پيدا شد و مأموران هر 5نفر را دستگير كردند. در ادامه و در حياط ساختمان يك خودروي پرايد كه پلاك نداشت كشف شد. با دستگيري اين 5نفر و انتقال آنها به دادسراي ويژه سرقت، راز تبهكاري‌هاي تك تك آنها فاش شد.

صاحبخانه مرد جواني بود كه 2‌ماه پيش زيرزمين ساختمان را اجاره كرده بود و از هر معتاد مقداري پول مي‌گرفت تا به خانه‌اش برود و مواد مصرف كند. از سوي ديگر وي به خرده فروشي مواد‌مخدر اعتراف كرد و گفت با اجاره گرفتن از معتادان خرج زندگي‌اش را تأمين مي‌كرده است.

در ميان دستگيرشدگان دو مرد ديگر اقرار كردند كه با شاه كليد، ‌دست به سرقت خودروهاي پرايد مي‌زدند و با شيوه سند نمره كردن آنها را مي‌فروختند. دو اسلحه كشف شده براي چهارمين متهم بود. او در بازجويي‌ها اقرار كرد كه اسلحه را از يكي از دوستانش به قيمت يك ميليون تومان خريده است.

وي گفت: از بچگي عاشق اسلحه بودم. دلم مي‌خواست اتاقي داشته باشم كه آن را پر از اسلحه كنم اما معتاد شدم و هرچه در مي‌آوردم خرج مواد مي‌شد تا اينكه چند وقت پيش اين دو اسلحه را از يكي از دوستانم خريدم فقط به‌خاطر اينكه عشق اسلحه بودم. او در ادامه گفت: البته تصميم داشتم با اسلحه دست به سرقت هم بزنم تا پول دربياورم اما پيش از اجراي نقشه دزدي دستگير شدم.

پنجمين متهم كه معتاد به شيشه است به سرقت موتور اقرار كرد. او گفت مدتي قبل از شهرستان به تهران آمدم اما نتوانستم كار مناسبي پيدا كنم. در جست و جوي كار بودم كه با شخصي آشنا شدم و او مرا براي مصرف مواد به پاتوق برد. مدتي بعد براي تأمين مخارج زندگي و اينكه شكم خود را سير كنم، تصميم به سرقت گرفتم. اين شد كه موتورها را سرقت مي‌كردم تا در فرصتي مناسب آنها را به مالخر بفروشم. به گزارش همشهري، اين 5متهم براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران پليس آگاهي قرار گرفتند. از سوي ديگر با توجه به كشف دو اسلحه و پرايد سرقتي، اين فرضيه قوت يافته كه احتمالا اين 5 تبهكار سابقه‌دار قصد دستبرد به طلافروشي را داشتند اما دستگير شدند و در نقشه خود ناكام ماندند.

کد خبر 341883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha