همشهری‌آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سامانه موشکی آمریکا مستقر در شرق اروپا را « خطری بزرگ » خواند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت :« روسیه با تقویت توان موشکی و هجومی خود مجبور به واکنش خواهد بود.»

پوتین به مسئولان نهادهای رسانه‌ای بین‌المللی در مجمع بین‌المللی اقتصادی در سن پترزبورگ اعلام کرد: « ما توانمندی موشکی و هجومی خود را برای حفظ توازن و تعادل افزایش خواهیم داد.»

او در ادامه گفت : هدف دیوید کامرون ، نخست‌وزیر انگلیس از برگزاری همه پرسی در خصوص ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا «باج‌خواهی و تهدید» اروپا ست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از سن پترزبورگ، پوتین افزود: چرا کامرون این همه پرسی را برگزار می‌کند؟ برای باج‌خواهی از اروپاست؟ یا برای ارعاب و تهدید آن؟ هدف چیست در صورتی که شخص او نیز مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است؟

پوتین افزود: این موضوع به ما مربوط نمی‌شود و به مردم انگلیس مربوط می شود. هیچ کسی نمی تواند درباره نتایج این همه پرسی سخنی بگوید. چه کسی می‌تواند آن را پیش بینی کند؟ طبعا هیچ کسی نمی تواند.

رئیس‌جمهور روسیه درباره پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد برخی از کارشناسان بر این باورند که خارج شدن انگلیس به ضرر اروپاست و برخی دیگر می گویند اتحادیه اروپا باثبات تر خواهد شد.

پوتين گفت : با پیشنهاد آمریکا مبنی بر گنجاندن بخش هایی از گروه‌های معارض سوری در ساختار دولت کنونی این کشور موافق هستم .

او افزود : بشار اسد ، رئیس‌جمهور سوریه نیز بر فرآیندی سیاسی برای تعیین تکلیف آینده کشورش تاکید دارد.

رئیس‌جمهور روسیه در عین حال گفت : نباید خیلی شتابزده بلکه بايد بر اساس واقعیت‌های موجود اقدام کنیم و افزود: « مهم‌ترین مسئله پیش روی سوریه این نیست که اسد هر سانتی متر از قلمرویی را که از دست داده بازپس بگیرد (گرچه بازپس‌گیری سرزمینی مهم است) اما باید اعتماد مسئولان را نیز با خود همراه کند.»

پوتین همچنین تاکید کرد اگر اوضاع کنونی ادامه پیدا کند سقوط کشور سوریه اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

ولادیمیر پوتین در ادامه از عزم دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در برقراری روابط کامل بین مسکو  و واشنگتن که به پایین‌ترین سطح خود از زمان جنگ سرد رسیده است تجلیل کرد.

پوتین گفت :« آنچه من از آن تجلیل می‌کنم ‌این است که دونالد ترامپ برای برقراری روابط کامل بین روسیه و آمریکا اعلام آمادگی کرده‌است.»

او گفت:« اما ما هرگز در روندهای سیاسی دیگر کشورها به ویژه آمریکا مداخله نمی‌کنیم . ما با هر رئیس‌جمهوری که ملت آمریکا انتخاب کند ،‌کار خواهیم کرد.»

کد خبر 337382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha