محمدباقر قالیباف،شهردار تهران به همراه جمعی از هنرمندان سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی از نمایشگاه عکس‌های «سحاب زری‌باف» از فیلم «ایستاده در غبار» که در خانه هنرمندان برپاست، دیدن کرد.

قالیباف

به گزارش همشهري، قاليباف كه شامگاه 24خرداد، براي نشستي با هنرمندان حوزه‌هاي مختلف به خانه هنرمندان ايران رفته بود، پيش از نشست از نمايشگاه عكس ايستاده در غبار سحاب زري‌باف بازديد كرد. علاوه بر شهردار تهران، مسعود كيميايي، لوريس چكناواريان، سيف‌الله صمديان، محمود صلاحي، هادي ايازي، محمد سرير، عبدالحسن مختاباد، اكبر زنجانپور، منوچهر والي‌زاده، پولاد كيميايي، بهروز افخمي، سيروس الوند، اصغر همت، عليرضا غفاري و... از ديگر هنرمنداني بودند كه از اين نمايشگاه ديدن كردند.

محمدباقر قاليباف در نشستي كه با هنرمندان داشت، به حمايت شهرداري از هنرمندان اشاره كرده و با عنوان اين مطلب كه هنرمندان سرمايه اجتماعي شهري هستند، گفت: «وظيفه خود مي‌دانم هر كاري كه از شهرداري تهران براي كمك به جامعه فرهنگي و هنري شهر و كشور برمي‌آيد، انجام داده و در اين زمينه هيچ دريغي نداشته باشيم.» وي در ادامه به برخي از مشكلات موجود در خانه هنرمندان نيز اشاره كرده و يادآور شد:

«خدا را شاكرم كه در سال‌هاي گذشته آرامش به مجموعه خانه هنرمندان آمد چرا كه اين آرامش مهم‌تر از پول و امكانات است و بستر كار را فراهم مي‌كند. از اين‌رو بايد اين آرامش ايجاد شده را قدرشناسي كرده و تلاش كنيم تا آن را حفظ كنيم.» ضرورت ارتقاي فرهنگ ترافيك از موضوعاتي بود كه شهردار تهران در اين نشست به آن اشاره كرد.

وي عنوان كرد: مشكل ترافيك هنوز حل نشده، ارتقاي فرهنگ ترافيك موضوعي است كه با زور پليس پيش نمي‌رود بلكه ارتقاي فرهنگ ترافيك به‌دست هنرمندان ميسر بوده و زيرساخت‌هاي لازم براي اين كار فراهم شده است. قاليباف در ادامه با اشاره به اثرات اجراي طرح «خط سفيد» در ماه‌هاي گذشته، گفت: اگر فيلم‌هاي دوربين‌هاي ترافيكي 3 سال قبل را با امروز مقايسه كنيم، شاهديم كه فرهنگ ترافيك بهتر شده اما مي‌توان در ادامه باز هم فرهنگ ترافيك را ارتقا داد. وي لازمه ارتقاي فرهنگ ترافيك را نيازمند ايجاد يك حركت فرهنگي و حضور هنرمندان دانست و تصريح كرد: هنرمندان در ميان شهروندان مرجعيت دارند و هنر، حرف و عمل شما مي‌تواند به زيبايي‌هاي پايتخت بيفزايد.

کد خبر 337087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha