یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تفاهمنامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران همزمان با اختتامیه نمایشگاه کتاب (۲۵ اردیبهشت)در محل شهر آفتاب امضا شد و طرفین مصوب کردند مجموعه شهر آفتاب به مدت ۶ سال به صورت رایگان میزبان نمایشگاه کتاب تهران باشد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایبنا تفاهمنامه همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد و شهرداری تهران امروز شنبه (25 اردیبهشت ماه) با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در محل شهر آفتاب به امضای طرفین رسید.


در این مراسم، علی جنتی اظهار کرد: خوشحالیم تراکنش و فروش بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از انتظار بود و با استقبالی بی‌نظیر مواجه بودیم. اصلا فکر نمی‌کردیم که مردم به این انتقال (انتقال نمایشگاه کتاب تهران از مصلی به شهر آفتاب) پاسخ مثبت بدهند.

قالیباف در این مراسم عنوان کرد: نفس موضوع توافق میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران این است که به اهل فرهنگ، کتاب و رسانه کمک شود. خصوصا رسانه مکتوب و انتشاراتی‌ها.

وی ادامه داد: در این راستا، در متن تفاهمنامه قید شده است که تا سال 1400 (به مدت 6 سال متوالی) از نمایشگاه کتاب تهران اجاره‌بها دریافت نشود و تنها همان هزینه‌های مربوط به ایجاد غرفه باشد.

قالیباف ادامه داد: با این کار، به نوعی به حوزه انتشارات و تقویت حوزه نشر و فرهنگ مکتوب کمک کرده‌ایم. کمک به حوزه نشر از یک طرف سبب می‌شود که ارتباط ما با بقیه ملل بهتر شود و تمایزهای ما و برجستگی‌های تمدنی‌مان نمایان شود.

شهردار تهران عنوان کرد: شهرداری به فرهنگ مکتوب کمک کرده است تا به نوعی سرمایه‌گذاری در این بخش یعنی تقویت اقتدار و عزت ملی صورت بگیرد.

کد خبر 333817

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha