10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در تهران برای نوسازی، منتظر تخصیص اعتبارات تبصره 13و کمک دولت است.

به گزارش همشهری، مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران
در این‌باره گفت: در سال‌جاری بیش از 7 هزار و 600 دستگاه تاکسی باید نوسازی شود که تاکنون صرفا تعداد معدودی تعویض شده است و بقیه همچنان در نوبت قرار دارند.

حسین تیموری کرمانی افزود: اگرچه قراردادهای مربوطه توسط وزارت کشور و اتحادیه سراسری تاکسیرانی در حال پیگیری بوده ولی هنوز اقدامی جدی برای نوسازی تاکسی‌ها ی تهران انجام نشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر 7هزار و 600 دستگاه تاکسی مورد اشاره، تعداد 3 هزار دستگاه تاکسی دیگر نیز به لحاظ پیمایش بیش از حد، در حال حاضر مستعمل و فرسوده محسوب می‌شود که نیاز به نوسازی دارد و باید در اولویت تعویض قرارگیرد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران همچنین با اشاره به مشکل دریافت نکردن کارت سوخت تعداد زیادی از خودروهای ون گفت: حدود 600 دستگاه ون هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در این زمینه امیدواریم مشکل کارت سوخت این تعداد نیز در آینده‌ای نزدیک حل شود.

تیموری بالابودن نرخ کرایه خودرو‌های ون مورد استفاده برای سرویس مدارس و تفاوت آن در مقایسه با ارقام توافقی اعلام شده از سوی مسئولان را نیز مربوط به قبل از توافق اخیر و اقدام قبلی والدین در انعقاد قرارداد با صاحبان این خودروها دانست و گفت: برخی والدین در ماه‌های اردیبهشت و خرداد نسبت به انعقاد قرارداد برای سرویس مدرسه فرزندان خود اقدام کرده‌اند که تفاوت قیمت ناشی از این موضوع است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی همچنین با استقبال از طرح به روز شدن سهمیه خودروهای عمومی به منظور جلوگیری از سوء استفاده فروش سهمیه بنزین نیز گفت: تاکسیرانی از همان ابتدا برای رفع مشکل این پیشنهاد را مطرح کرد زیرا برخی رانندگان در مظان این اتهام قرارداشتند که سهمیه سوخت خود را در معرض فروش قرار می‌دهند.

کد خبر 33431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز