شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

۱۹ سال از آغاز به‌کار خانه تئاتر می‌گذرد و در این سال‌ها تنها ۲ نفر روی صندلی مدیرعاملی آن نشسته‌اند؛ ۴ سال اول این مسئولیت را عزت‌الله انتظامی برعهده داشت و در ۱۵ سال اخیر ایرج راد انتخاب اول اهالی تئاتر برای این سمت بود.

گرچه اين بازيگر پيشكسوت ديگر نمي‌خواهد مديرعامل خانه تئاتر باشد.راد درباره اين تصميم خود به همشهري مي‌گويد: «حقيقت اين است كه من استعفا نكرده‌ام. هر دو سال يك‌بار مجمع عمومي خانه تئاتر تشكيل مي‌شود و هيأت مديره را انتخاب مي‌كند. در اين چند سال دوستان لطف داشتند و در راي‌گيري‌ها بيشترين رأي را مي‌آوردم. اعضاي هيأت مديره هم همواره مرا انتخاب مي‌كردند اما در اين دوره از قبل هم اعلام كرده بودم كه نمي‌توانم مديريت خانه تئاتر را بپذيرم.»

وي در ادامه يادآور مي‌شود: «فعاليت در خانه تئاتر در اين سال‌ها مرا از كارهاي شخصي و حتي بازي و كارگرداني در تئاتر جدا كرده و تمام وقت من را گرفته است. دوست دارم از اين به بعد كمي هم به دغدغه‌هاي شخصي‌ام بپردازم. در نخستين جلسه بعد از مجمع هم اين موضوع را عنوان كردم. من استعفا نكرده‌ام و در هيأت مديره خانه تئاتر به‌عنوان عضو حضور خواهم داشت اما ديگر نمي‌خواهم مديرعامل باشم.»

راد كه در انتخابات اخير با 561رأي بيشترين آرا را از آن خود كرده بود، مي‌افزايد: «خانه تئاتر براي من هميشه مهم بوده و هست. تا وقتي مديرعامل جديد انتخاب شود، كارها را انجام مي‌دهم و براساس قانون به وظايفم عمل مي‌كنم. بحث و اختلاف‌نظر هميشه وجود داشته و اين طبيعي است. البته اين عوامل دليل كناره‌گيري من از مديريت خانه تئاتر نيست.»

اصغر همت، عزت‌الله انتظامي، بهزاد فراهاني، مريم كاظمي، كاظم هژيرآزاد و حميدرضا نعيمي پس از ايرج راد به‌ترتيب بيشترين رأي را از اعضاي مجمع عمومي خانه تئاتر گرفتند و بايد ديد سكان مديريت خانه در دست چه‌كسي قرار مي‌گيرد.

کد خبر 333704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha