شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاریخ‌دانان با بررسی مدارک تاریخی به این نتیجه رسیده‌اند که «میگوئل دو سروانتس» اصالتا انگلیسی بوده، و نه اسپانیایی.

سروانتس

به گزارش ايسنا، «میگوئل دو سروانتس» را یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان تاریخ ادبیات اسپانیا می‌دانند و حالا در چهارصدمین سالگرد درگذشت او، یافته‌های جدید تاریخ‌دانان نشان می‌دهد او خویشاوندانی در بریستول انگلیس داشته است.

شجره‌نامه جدید نویسنده «دون کیشوت» نشان می‌دهد یک جاسوس انگلیسی و یک تاجر برده که در بریستول زندگی می‌کردند، از اجداد «سروانتس» بوده‌اند.

«خولیو مایو» محققی است که شجره‌نامه این نویسنده بزرگ را طی پژوهش‌های خود در تالار شهر «اوتررا» پیدا کرده است. قدمت این دست‌نوشته به سال 1593 برمی‌گردد.

به گزارش هافینگتون پست، براساس این پژوهش «سروانتس» از تبار آنگلوساکسون‌هاست و در میان نام خانوادگی اجدادش، «تینتام» و «هربرت» به چشم می‌خورد. خاندان «تینتام» پیش از نقل مکان به کادیزِ اسپانیا در سال 1480 در بریستول اقامت داشتند.

«سروانتس» از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌های دنیای ادبیات و از عوامل اصلی شکوفایی فرهنگی اسپانیای قرن شانزدهم میلادی بود. رمان «دن کیشوت» او را شالوده‌ ادبیات غرب و اولین اثر داستانی‌ مدرن اروپایی می‌دانند. این رمان ماندگار به 65 زبان دنیا ترجمه شده است و همچنان به چاپ می‌رسد. نقدهای ادبی درباره‌ این رمان که از قرن هجدهم آغاز شده همچنان ادامه دارند.

«سروانتس» را می‌توان «پدر رمان» لقب داد، او پدر پیشگامانی است که سبک‌های مختلفی را در ادبیات بنیان نهادند. داستان‌های چندصدایی و دایره‌المعارفی با «سروانتس» شروع شدند و ریشه کمدی‌های متشکل از دو شخصیت متضاد را می‌توان در حضور شوالیه و «سانچو پانزا» در کتاب ماندگار او جست‌وجو کرد.

«سروانتس» 23 آوریل 1616، در همان تاریخی که «ویلیام شکسپیر» درگذشت، از دنیا رفت. به همین دلیل، یونسکو به احترام درگذشت هم‌زمان این دو شخصیت بزرگ دنیای ادبیات، روز 23 آوریل را «روز جهانی کتاب» نام نهاد.

کد خبر 333053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha