مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از شهرداری تهران برای اجرای طرح مدرسه آماده که با هدف ارتقای آمادگی دانش‌آموزان، پرسنل مدارس و اولیای دانش‌آموزان در یک‌هزار مدرسه شهر تهران در حال اجراست، انجام این طرح را در راستای سیاست‌های دولت و آموزش و پرورش برای جلب مشارکت‌های مردمی توصیف کرد.

آتش نشانی

علي‌اصغر فاني اين مطلب را در قالب تقديرنامه‌اي خطاب به احمد صادقي، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر اعلام كرد. در بخشي از اين تقديرنامه آمده است: «اكنون كه يكي از سياست‌هاي مهم وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبير و اميد توسعه مشاركت اعلام شده، به پاس همت والا و مساعدت شاياني كه در جهت تحقق اهداف مشترك آموزش و پرورش و مديريت بحران شهر تهران در زمينه ارتقاي ايمني مدارس (مدرسه آماده) معمول داشته‌ايد، تشكر و قدرداني كنم.»

طرح مدرسه آماده با هدف ارتقاي آمادگي مدارس شهر تهران در مواجهه با حوادث و به‌منظور افزايش ايمني و توانمندسازي دانش‌آموزان، زمينه‌سازي مشاركت و همكاري ساختارمند شهروندان، سازمان‌ها و نهادهاي مسئول در حوزه مديريت بحران، در مدارس شهر تهران در حال اجراست.

براساس اين طرح سند كاهش خطرپذيري مدارس شهر تهران نيز بايد آماده شده و مهارت فردي پرسنل مدارس و دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث افزايش يابد. شناسايي و مشخص‌كردن مخاطرات مدرسه، در اختيار داشتن برنامه كاهش مخاطرات، فراهم‌آوردن زيرساخت‌هاي ارتباطي مدرسه براي مشاركت خانواده دانش‌آموزان و سازمان‌هاي خدمات اضطراري، دارا بودن تقويم آموزشي براي آمادگي پرسنل و دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث، تجهيز مدرسه به سيستم‌هاي هشدار و اعلام خطر و تجهيز مدرسه به اقلام مورد نياز مقابله با حوادث بخشي از ويژگي‌هاي طرح مدرسه آماده است. بنا به تعريف قيد شده در دستورالعمل اجرايي طرح، مدرسه آماده مدرسه‌اي است كه مخاطرات آن به حداقل رسيده، توان مقابله با حوادث را داشته، كمترين تلفات و خسارت را متحمل شده و در كوتاه‌ترين زمان، كارايي مؤثر خود را بازيابد.

کد خبر 333637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha