به‌دنبال انتشار گزارشی با عنوان «بازی پول بیار، کارنامه ببر در مدارس دولتی» درباره گرو‌نگه‌داشتن کارنامه دانش‌آموزان برای جلب کمک‌های مالی از والدین در همشهری ۱۲بهمن امسال، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش جوابیه‌ای ارسال کرده که بدین شرح است:

  «دريافت هرگونه وجهي در مدارس دولتي تحت هر عنوان اعم از شهريه، كمك‌هاي مردمي و... به‌صورت اجباري به استثناي وجوه مربوط به بيمه، استعلام از ثبت احوال و بهاي كتب درسي ممنوع بوده و متخلف از بخشنامه براي پاسخگويي به مراجع رسيدگي به تخلفات اداري معرفي مي‌شود. لذا ضمن تأكيد بر اينكه گرونگه‌داشتن كارنامه دانش‌آموزان به‌علت پرداخت نكردن كمك مالي درخواست شده توسط مدرسه خلاف قوانين و مقررات است، شايسته است كليه مخاطبان عام و خاص و اصحاب رسانه درصورتي كه مصداقي از تخلف مزبور مشاهده نموده‌اند، موضوع را جهت بررسي و پيگيري از طريق سامانه پاسخگويي به شكايات وزارت آموزش و پرورش به نشاني shekayat.medu.ir به اداره كل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات اعلام نمايند.» ‌

توضيح همشهري: همانطور كه در گزارش مذكور آمده گرونگه‌داشتن كارنامه دانش‌آموزان با هدف دريافت كمك‌هاي مالي از اولياي دانش‌آموزان موضوعي است كه معمولا از سوي مسئولان آموزش و پرورش تكذيب مي‌شود ولي واقعيتي تلخ است كه مردم را آزار مي‌دهد. نمونه‌هاي بسياري از دريافت اجباري پول در مدارس عادي دولتي وجود دارد كه والدين دانش‌آموزان به‌علت ترس از عواقب شكايت از پيگيري منصرف مي‌شوند. از سوي ديگر معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش نيز تلويحا دريافت پول در مدارس را اينگونه تأييد كرده ‌است: «مديران مجبورند برخي مواقع دست همكاري به سوي اوليا دراز كنند كه باعث كدورت‌ها، گلايه‌ها و نارضايتي مردم شده است. از اوليا درخواست مي‌كنم اين شرايط را درك كنند و به مدارس در حد توان كمك كنند.»

همچنين فايل صوتي‌ تماس‌هاي تلفني والدين برخي دانش‌آموزان را مي‌توانيد در هم‌افزاي همشهري بشنويد.

کد خبر 325641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha