چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مجلس عراق با استعفای ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه این کشور موافقت کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، رئیس مجلس عراق جلسه بعدی را به پنج شنبه آینده موکول کرد.

نمایندگان معترض به ریاست سلیم الجبوری بر مجلس عراق با تجمع در برابر میز هیئت رئیسه و سردادن شعارهایی مانع از ادامه کار جلسه مجلس شدند. 

نمایندگان معترض که بر روی میزها می‌زدند، در شعارهای خود خواستار اصلاحات در عراق شدند. این اعتراضات باعث شد العبادی نتواند برای ارائه ترکیب کابینه پیشنهادی خود در جلسه مجلس حاضر شود.

 شبکه تلویزیونی الحدث نيز گزارش داد: با انتقال محل جلسه‌هاي پارلمان عراق به سالن جدیدی که در آن نمایندگان تحصن‌کننده حضور ندارند، پارلمان این کشور برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق آماده شد.

حدود 180 نماینده در این جلسه پارلمان عراق حضور داشتند.

شبكه تلويزيوني العالم نيز در‌اين خصوص گفت:جلسه مجلس عراق به سبب حضور شماری از تحصن‌کنندگان در صحن اصلی مجلس به سالن دیگری انتقال یافت تا درباره ساختار کابینه جدید این کشور رأی گیری شود.

جلسه مجلس عراق پس از ساعات‌ها مشورت میان گروه های سیاسی بعدازظهر سه‌شنبه 7 ارديبهشت با حضور 179 نماینده موافق به ریاست سلیم الجبوری برگزار شد. برگزاری چنین جلسه‌ای نیازمند حداقل 164 نماینده بوده است. 119 نماینده دیگر در خارج از سالن برگزاری جلسه بودند و علیه سلیم الجبوری شعار می دادند. کردها و جریان صدر جزو گروه هایی بودند که در جلسه ديروز حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما،شنیده‌ها حاکی است هیات رئیسه مجلس عراق با العبادی توافق کرده‌بودند تا به تغییرهاي جزیی در کابینه رای داده شود. 

با این وجود نمایندگان متحصن که ریاست مجلس توسط الجبوری را رد کرده اند با هجوم به سالن اصلی مجلس ، با سردادن شعارهایی، اخراج حیدر العبادی را خواستار شدند.

کد خبر 331977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha