دوشنبه ۲ مهر ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

گروه ورزشی: فتح الله‌زاده ، حجازی ، مرفاوی و منزوی تصمیم می‌گیرند.

‌این اولین بار نبود که علی‌ فتح‌الله‌زاده در خصوص نتایج حاصل از حضور دوست دیرینه‌اش در رأس کادرفنی آبی‌ها ابراز نگرانی می‌کرد. این‌بار اما برخلاف دفعه قبل مدیرعامل باشگاه استقلال تصمیم گرفته بود مدارا و تعارف را کنار بگذارد.

 شکست مقابل سایپا

 استقلال هنوز نتوانسته از فشار شکست مقابل سایپا که 2 هفته قبل در آزادی رقم خورد رهایی یابد. گویا شکست برابر تیمی که البته در تفاوتی آشکار یک مربی همیشه برنده یعنی علی دایی را به خود می‌بیند به مشکلات فنی و روحی استقلال رنگ و بوی بحران بخشید.

بحرانی که برای ناصر حجازی با توجه به اتفاقات 8 سال پیش شکل ملموس‌تری داشت اما یک روز پس از مغلوب شدن مقابل سایپا، علی فتح‌الله‌زاده تصمیم گرفت در جلسه‌ای فوری به کادرفنی در خصوص نتایج ضعیف‌ استقلال هشدار دهد. شنبه‌شب اما جلسه با حضور مدیرعامل، معاونان و کادرفنی استقلال برگزار شد.

فتح‌الله‌زاده به انتقاد از عملکرد کادرفنی پرداخت. نکته اینجا بود که وی در نخستین جلسه‌ای که حدود 2 هفته قبل برگزار شد ترجیح داد ناصر حجازی را به طور مستقیم مورد خطاب قرار ندهد. بنابراین ضمن طرح هشدارهایی جدی حاضرین در جلسه را مخاطب خود قرار می‌داد و مدام تأکید می‌کرد: خیلی زود باید استقلال به اوج برگردد.

دومین جلسه فوری

دومین جلسه بررسی عملکرد کادرفنی استقلال اما با درگیری لفظی همراه بود. شنبه گویا روز خوبی برای مسئولان استقلال نیست، نه برای فتح‌الله‌زاده و نه برای سرمربی آبی‌های پایتخت که مدام از بازگشت تیمش به اوج خبر می‌دهد و در نهایت اما هیچ اتفاقی نیز رخ نداده است.

2 شب پیش این مدیرعامل باشگاه استقلال بود که در جلسه با ناصر حجازی، صمد مرفاوی، کامران منزوی، بهرام امیری و اصغر حاجیلو حاضرین را مورد عتاب قرار می‌داد. وی ضمن اشاره به توقعی که طی 6 هفته گذشته به هیچ وجه برآورده نشده، تأکید کرده است: من باید جواب مردم، رسانه‌ها و هیأت‌مدیره را بدهم، دیگر خسته شده‌ام.

فتح‌الله‌زاده که تاکنون در هیچ یک از جلسات هیأت‌مدیره در خصوص نتایج ضعیف تیم حجازی صحبتی به میان نیاورده بود، خطاب به حجازی گفته است: فرصت زیادی نداریم. هشدار او به سرمربی در حالی فضای کلی این جلسه را تحت تأثیر قرار داد که علی فتح‌الله‌زاده برای پرداختن به دوره مربیگری امیر قلعه‌نویی در استقلال رویکرد مثبتی را در پیش گرفته بود: مدام از تغییرات حرف می‌زنید.

3 سال پیش هم این تیم تغییر کرده بود. یک سری بازیکن گمنام وارد تیم شده بود. اما مدعی قهرمانی بود. حتی پرسپولیس را هم شکست داد. معنی این عبارات کاملاً روشن بود. فتح‌الله‌زاده حالا به شدت نگران شکست استقلال در دربی پایتخت است.

 اشتباه کردم

 در جلسه شنبه شب، ناصر حجازی که بیش از سایرین حاضر در جلسه سکوت کرده بود، در واکنش به ناراحتی علی فتح‌الله‌زاده به ذکر همین یک جمله بسنده نمود: بله، قبول دارم که من هم اشتباه کرده‌ام. سرمربی استقلال مثل دفعه قبل اما از ارائه هرگونه توضیح اضافی خودداری کرد. چه او در نخستین جلسه فوری بارها بر این نکته که ما بدشانس هستیم و البته بهتر می‌شویم تأکید کرده بود. گویا شکست مقابل سایپا و تساوی برابر برق در شیراز مجال توجیه را از او گرفته بود.

 ترکیب شورایی

 در پایان جلسه‌ای که 48 ساعت پیش برگزار شد، در نهایت اعتراف حجازی به اشتباهاتش یک نتیجه مهم را در پی داشت؛ شورایی شدن ترکیب. قرار است از این پس ترکیب و ارنج استقلال صورت مشورتی به خود بگیرد که این موضوع احتمالاً استقلال را به زودی وارد فاز تازه‌ای از حاشیه‌ها خواهد نمود.

 این تصمیم گویا از بازی بعدی استقلال شکل عملیاتی‌تری به خود می‌گیرد تا جایی که گفته می‌شود تیم استقلال مقابل صباباتری با مشورت فتح‌الله‌زاده، منزوی، حجازی و مرفاوی ارنج خواهد شد.

فشار هیأت‌مدیره به فتح‌الله‌زاده

درست پس از انتخاب امیدوار رضایی به عنوان عضو ششم هیأت‌مدیره باشگاه استقلال، فتح‌الله‌زاده عملاً تمایلی برای تشکیل جلسه هیأت‌مدیره ندارد. او اگرچه هنوز خواسته خود را در رسانه‌ها مطرح نکرده اما یک منبع آگاه با اشاره به رابطه نه‌چندان دوستانه وی با امیدوار رضایی می‌گوید: مدیرعامل هنوز با موضوع انتخاب رضایی کنار نیامده و به همین دلیل انگار قصد ندارد در جلسات هیأت‌مدیره شرکت کند.

 اما به دنبال پرهیز فتح‌الله‌زاده از رویارویی با اعضای هیأت‌مدیره دستور فوری سازمان ورزش بود که روند بازی را دچار تغییر و مدیرعامل را البته برای تشکیل جلسه هیأت‌مدیره تحت فشار قرار داد.

هیچ‌کس از نتایج استقلال رضایت ندارد

منصور پورحیدری ضمن گفت‌وگو با همشهری گفت: قبول دارم که هیچ‌کس از نتایجی که تاکنون به دست آمده رضایت ندارد و آنها پس از گذشت 6 هفته هنوز توقع هواداران را برطرف نکرده‌اند.

عضو هیأت‌مدیره باشگاه استقلال ادامه داد: اگرچه من معتقدم تیم حجازی می‌تواند خیلی زود معادلات را تغییر دهد اما بی‌تردید در اولین جلسه اعضای هیأت‌مدیره راجع به نتایج این تیم نیز به بحث و بررسی می‌پردازیم. پورحیدری تأکید کرد: پاسخگوی اصلی این اتفاقات، فتح‌الله‌زاده است. امیدوارم خیلی زود این تیم بتواند انتظارات را برآورده کند.

 وی در پاسخ به این سئوال که آیا جلسه هیأت‌مدیره امشب برگزار خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: اگر قرار باشد جلسه‌ای تشکیل شود از 2 روز قبل اعضا باید خبردار شوند.

در همین حال اما گفته می‌شود جلسه هیأت‌مدیره باشگاه استقلال امشب برگزار خواهد شد. مدیرعامل خبرساز باشگاه استقلال که حالا در میانه بحران اعتماد به دوست قدیمی‌اش تا حدودی زمام امور را از دست رفته می‌بیند برای بازگشت به روزهایی که کنفرانس‌های مطبوعاتی‌اش را پر از شعار قهرمانی استقلال کرده بود نه بخت بالایی دارد و نه به قول خودش فرصت زیادی.

 صباباتری و سپاهان فاصله راحتی برای آنها به حساب نمی‌آید. مدیرعامل خوشبین ابتدای فصل حالا با گذشت 6 هفته از لیگ و رسیدن به امتیاز 8 گویا چاره‌ای جز تشکیل جلسات فوری ندارد.

کد خبر 32276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز