همشهری آنلاین: همزمان با برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و انتشار یکصدمین شماره فصلنامه رسانه، ویژه‌نامه ربع قرن انتشار فصلنامه رسانه از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

rasaneh

به گزارش روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، ویژه‌نامه ربع قرن انتشار فصلنامه رسانه که به مناسبت انتشار یکصدمین شماره فصلنامه، منتشر شده حاوی سرمقاله، مقالات، یادداشت و میزگرد با حضور دست‌اندرکاران فصلنامه رسانه در برهه‌های زمانی مختلف است.

در بخش سرمقاله این ویژه‌نامه که به قلم حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی نوشته شده آمده است که در طی این یکصد شماره که قریب سه دهه را شامل می‌شود، شخصیت‌های ارزشمندی عهده‌دار انتشار آن بوده و استادان گرانمایه‌ای سخاوتمندانه آخرین یافته‌های خویش را در معرض علاقه‌مندان گذاشته‌اند. نقش و سهم این فصلنامه در ارتقای آموزش و پژوهش ارتباطات و روزنامه‌نگاری انکارناپذیر است و ما امروز بر راهیاب آنان طی مسیر می‌کنیم .

این ویژه‌نامه که به سردبیری دکتر احسان پوری و از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها منتشر شده است؛ در پرونده اول با عنوان «فصلنامه‌ای برای تمام فصول» به بررسی رویکرد فصلنامه رسانه در سال‌های گذشته می‌پردازد. به همین منظور در میزگرد اول محتوای فصلنامه رسانه و در میزگرد دوم گرافیک و فرابصری رسانه مورد تحلیل قرار گرفته است. همچنین گزیده یادداشت‌هایی از مدیران، سردبیران، اعضای هیئت‌تحریریه و داوران فصلنامه رسانه که طی این سال‌ها با رسانه همکاری داشته‌اند در قاب ربع قرن انتشار فصلنامه رسانه منتشر شده است.

بخش دوم ویژه‌نامه به مقاله‌هایی با مصمون بررسی چالش‌های مطبوعات ایران اختصاص دارد. از میان مقاله‌های رسیده طی فراخوان شماره 99 فصلنامه رسانه (تابستان 94) آثار ارزشمند مرتبط با موضوع پرونده انتخاب و منتشر شده است.

بخش یادداشت این ویژه‌نامه با نوشتارهایی از هادی خانیکی، احسان پوری، شعبانعلی بهرامپور، سیدفر ید قاسمی، محمدمهدی فرقانی، علی اکبر فرهنگی، محسن اسماعیلی، فریبرز بیات، سید وحید عقیلی، مهدی منتظرقائم، گیتا علی‌آبادی، حسین بصیریان جهرمی، امیر جهانشاهی و محمدرضا مانی‌فر همراه است.

همچنین مقالاتی با عناوین: نگاه امنیتی و یارانه دو از هزار عامل توسعه نیافتگی رسانه‌ها در ایران، درنگی بر چالش‌های مطبوعات ایران، مهم‌ترین اشتباه‌های خبرنویسی در مطبوعات ایران، چالش‌های ویرایش در مطبوعات فارسی، روزنامه‌نگاری اینترنتی ایران و چندین کار روی زمین مانده و نشریات تخصصی و پردازش ذهنی در آموزش همگانی از نویسندگان مختلف در این ویژه‌نامه به چاپ رسیده است.

کد خبر 313564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha