یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

نابغه ریاضیات و نجوم که مادرش را به قتل رسانده بود، طبق گزارش پزشکی قانونی مجنون است.

حوادث

اين مرد كه فكر مي‌كرد مادرش 2هواپيماي جنگي براي نابود كردن او فرستاده است، مدتي پيش دست به جنايتي هولناك زد.
شامگاه 29دي‌ماه سال گذشته به قاضي حسين‌پور بازپرس ويژه قتل تهران خبر رسيد زن سالخورده‌اي در غرب تهران به قتل رسيده است.

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مقتول 79ساله بود و توسط پسر 50ساله‌اش با ضربات مشت و لگد به قتل رسيده بود. قاتل در محل جنايت دستگير شد و در بازجويي‌هابه قتل مادرش اعتراف كرد. در همين حال يكي از همسايه‌هاي مقتول اطلاعات بيشتري در اختيار مأموران گذاشت و گفت: مقتول همراه پسرش زندگي مي‌كرد.

هفته گذشته پسر مقتول به كشور اوكراين سفر كرد و چند ساعت قبل بود كه از سفر برگشت. لحظاتي پيش از حادثه، مادرش با من تماس گرفت و گفت پسرم از سفر برگشته اما انگار حالش خوب نيست و مدام من را اذيت مي‌كند. من هم براي پادرمياني به خانه‌شان رفتم و با آنها صحبت كردم. پسر مقتول حالش خوب نبود. او اعتياد ندارد اما توهم داشت و مي‌گفت مادرش قصد داشته او را از بين ببرد. به همين دليل مادرش را كتك مي‌زد. وقتي كمي با او حرف زدم آرام شد و من به خانه‌ام رفتم اما چند دقيقه بعد دوباره سر و صدا از خانه‌شان بلند شد و اين بار من پليس را خبر كردم. وقتي در زديم متهم در را باز كرد و فهميديم او با مشت و لگد مادر سالخورده‌اش را به قتل رسانده است.

پس از اظهارات شاهد ماجرا، مأموران به تحقيقات بيشتر پرداختند و متوجه شدند كه عامل جنايت كه مردي تحصيل‌كرده و ميانسال است يك‌بار با زني آمريكايي ازدواج كرده اما آنها چند‌سال بعد از يكديگر جدا شده بودند و به همين‌خاطر اين مرد با مادرش زندگي مي‌كرده است.

او يك نابغه رياضيات، نجوم و كامپيوتر بود كه در اتاقش كتاب‌هاي زيادي به زبان‌هاي روسي و انگليسي به چشم مي‌خورد. در ادامه تحقيقات و در محل جنايت داروهاي ضد‌افسردگي و اعصاب نيز كشف شد كه نشان مي‌داد متهم پيش از اين دارو مصرف مي‌كرده است. او در بازجويي‌ها گفت: «مادرم مرتب مرا اذيت مي‌كرد و برايم توطئه مي‌چيد. او همين چند ساعت پيش وقتي من با هواپيما از اوكراين به ايران بر مي‌گشتم ٢ هواپيماي جنگي به آسمان فرستاد تا هواپيماي من را منفجر كند.

امشب هم وقتي با او درگير شدم هرچه بيشتر كتكش مي‌زدم او قدرتش بيشتر مي‌شد و به همين‌خاطر راه تنفسش را بند آوردم.» اعترافات مرد ميانسال كافي بود تا با تشخيص قاضي پرونده، او براي بررسي وضعيت رواني به كميسيون پزشكي سازمان پزشكي قانوني معرفي شود. پس از انجام تحقيقات و تشكيل كميسيون، تيم پزشكي اعلام كرد كه اين مرد هنگام ارتكاب جنايت در حالت عادي نبوده و جنون داشته است.

بدين‌ترتيب با دستور قاضي، وي به آسايشگاه رواني معرفي شد تا در آنجا تحت نظر باشد. در چنين شرايطي قاضي درخصوص قتل قرار منع تعقيب صادر كرد و اين در حالي است كه 2خواهر متهم نيز كه در خارج از كشور زندگي مي‌كردند پيش از اين به ايران بازگشته و با مراجعه به دادسراي جنايي برادر خود را بخشيده بودند.

کد خبر 312306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha