همیت طرحی که شهرداری تهران هم اکنون در منطقه ۱۲ پایتخت تحت عنوان انضباط شهری دنبال می‌کند تا آنجاست که شورای اسلامی شهر طی ۴ هفته گذشته بخش عمده‌ای از وقت خود را صرف شنیدن گزارش عملکرد مدیریت شهری دراین باره کرده است.

شورای شهر

ديروز هم نوبت معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران بود تا گزارشي از مطالعات و كارهاي پژوهشي كه قرار است به ارتقاي زندگي در منطقه مركزي و تاريخي شهر تهران منجر شود، ارائه كند.حجت‌الاسلام ميثم امرودي با اشاره به نام اين طرح گفت: درست است كه شهرداري متولي اعتياد، ‌روسپيگري و شرارت‌هاي منطقه12 نيست اما همه بايد تلاش كنيم تا شهري منضبط و برخوردار از اخلاق اجتماعي داشته باشيم.

فرسايش سرمايه‌هاي اجتماعي و فرهنگي، مهاجرت ساكنين قديمي و كاهش جمعيت، بالابودن نرخ جمعيت بي‌سواد، بالابودن نرخ بيكاري، بالابودن شاخص فقر، اعتياد، كودكان كار، بي‌خانماني و فضاهاي بي‌دفاع شهري ازجمله مشكلات منطقه12 و محله هرندي است كه به‌گفته امرودي منجر به ناهماهنگي ميان عرصه‌هاي كالبدي و عملكردي و كاركردي در منطقه شده و جريان زندگي مردم در محله‌هاي اين بخش از شهر را دچار اختلال كرده است.

6 دهه بی‌توجهی به محلاتي نظير هرندي منجر به بروز معضلاتی در بخش مرکزی تهران شده و ماحصل آن گسیختگی بین بافت جدید و قدیم و رها شدن بافت فرسوده است. اين درحالي است كه از سال 85 تا 93 اقدامات زیادی به صورت ویژه در محله هرندی انجام شده است.

مثلا ظرف 3ماه گذشته بوستان مهارت در منطقه راه‌اندازی و به شدت مورد استقبال مردم واقع شد. توزيع بسته‌های سلامت در بین مردم، بازگرداندن كودكان ترک تحصیل کرده به مراکز صبح رویش، اجرای طرح پایش سلامت کودکان، افتتاح پایگاه بهداشتی عودلاجان و ویزیت رایگان، اختصاص 2 دستگاه اتوبوس سلامت، راه‌اندازي نخستين دارالقرآن، برپايي كلاس‌هاي نهضت سوادآموزي و كارگاه‌هاي آموزشي بخشي از اقدامات مورد اشاره از سوي معاون شهردار تهران بود. تاكيد امرودی اين بود كه شهرداري تهران در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي متولي همه مسايل نيست.نظرات اعضا در اين باره را در جدول شماره يك بخوانيد.

  • تدقيق ‌مصوبات شورا‌ درباره آلودگي هوا

رئيس كميته ايمني و مديريت بحران شوراي شهر تهران در نطق پيش از دستور خود در جلسه ديروز شوراي شهر به موضوع آلودگي هوا و تأثيرات آن بر سلامت شهروندان پرداخت. معصومه آباد گفت: ميزان مرگ‌ومير ناشي از آلودگي‌هاي هوا در سال 92 بيش از 4هزار و 400نفر بود؛ يعني به ازاي هر 24ساعت 12نفر و هر 2ساعت يك نفر بر اثر آلودگي هوا جان خود را از دست داده است.

وي خواستار آن شد تا در زمينه حمل‌ونقل و آلودگي هوا مصوبات و برنامه‌هاي شوراي شهر بررسي و پيشرفت‌ها و عقب‌افتادگي‌هاي آن سنجيده شود. تذكرات اعضاي شوراي شهر درجلسه علني ديروز را هم ‌در جدول شماره 2 بخوانيد.

جدول

کد خبر 311799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha