همشهری آنلاین: نماز ظهر عاشورا با حضور جمع زیادی از عزاداران حسینی به یاد آخرین نماز و راز و نیاز حضرت سیدالشهدا حسین ابن علی (ع) در صحرای کربلا، در سراسر کشور اقامه شد.

نماز ظهر عاشورا

به گزارش ایرنا، حضور خیل عظیم عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) در سراسر ایران که اقشار مختلف مردم را در بر می‌گیرد جلوه‌های معنوی شور حسینی را در قالب دسته‌ها و هیات‌های سوگوار در نماز ظهر عاشورا متجلی كرد.

عزاداران حسینی که از سحرگاه روز عاشورا در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی مسیرهایی را طی کردند، همزمان با پخش اذان با دلی آکنده از بندگی خدا، به صفوف به هم فشرده نمازگزاران پیوسته و در مقابل عظمت و عشق حسین بن علی (ع) به درگاه احدیت سر تعظیم فرود آوردند.

نماز ظهر عاشورا امروز با خیل عظیم عزاداران حسینی از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب سرزمین پهناور ایران با صلابت بر پا شد تا همگان بدانند که نماز رکن دین است و برپایی آن در همه حال حتی میدان جنگ واجب است.

آیین نماز ظهر عاشورا از سال‌ها پیش در سراسر کشور برگزار می‌شود تا با اجرای این سنت حسنه علاوه بر یادآوری اقامه نماز ظهر اول وقت توسط امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا و در سخت‌ترین شرایط، اهداف قیام سید و سالار شهیدان را برای امت مسلمان ترسیم و تبیین کنند.

علاوه بر میدان‌های اصلی شهرها، امامزادگان و بقاع متبرکه نیز میزبان عزاداران اباعبدالله الحسین بوده و جمعی از عزاداران نیز در این اماکن مقدس به اقامه نماز ظهر عاشورا پرداختند.

حضور جوانان و نوجوانان همچنین در بر پایی نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور صحنه‌ای باشکوه را خلق کرد.

همچنین نماز ظهر عاشورا همزمان در بارگاه منور علی ابن موسی الرضا (ع) در مشهد، حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم و احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز با حضور زائران و مجاوران برگزار شد.

کد خبر 311349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha