شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع امنیتی سوریه روز شنبه اعلام کرد که طی عملیات ارتش و نیروهای مسلح این کشور علیه مخفیگاه ها و مواضع گروه های تروریستی در حومه لاذقیه واقع در شمال غرب سوریه، ۳۰۰ عنصر تروریستی به هلاکت رسیدند.

 هلاکت ۳۰۰ عنصر تروریستی در حومه لاذقیه

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع نظامی سوریه گفت: در عملیات مشترک ارتش و نیروی هوایی این کشور در حومه شمالی لاذقیه نزدیک مرز ترکیه، صدها تن از تروریست های فعال مورد حمایت عربستان و ترکیه در این منطقه به هلاکت رسیدند.

این منبع نظامی که اشاره ای به نامش نشده است، افزود: ارتش با حمایت نیروهای مقاومت مردمی و نیز حملات جنگنده ها، روز شنبه مواضع گروه های تروریستی را در منطقه «سلمی» و مناطق کوهستانی «جب الاحمر» در شمال شرقی شهر لاذقیه، هدف قرار داد.

وی تاکید کرد که دست کم 300 عنصر تروریستی طی این عملیات کشته و تعدادی از تجهیزات نظامی و مخفیگاه های آنها منهدم شد.

سانا گزارش داد که یگان های ارتش سوریه طی روزهای اخیر، پیشروی های چشم گیری در مناطق مرزی مشترک با ترکیه به ویژه در منطقه سلمی واقع در 13کیلومتری مرز ترکیه و سوریه به دست آورده است.

گروه های تروریستی در صفحات اجتماعی خود در اینترنت، ضمن اعتراف به خسارت های سنگین جانی و تسلیحاتی که از سوی نیروهای سوریه متحمل شدند، اذعان کردند که طی این حملات، چند تن از سرکرده های آنان از جمله «خالد أوس» ملقب به «أبو الولید» به هلاکت رسیده است.

در همین حال سخنگوی ارتش سوریه روز شنبه با صدور بیانیه ای از پاکسازی شهرک های «ناصریه» و «عبطین» و «حدادین» در حلب خبر داد و افزود: مساحت وسیعی از دو منطقه مرکزی و جنوبی سوریه نیز از وجود تروریست ها پاکسازی شد.

سخنگوی ارتش سوریه افزود: عملیات نظامی نیروهای ما ظرف سه روز گذشته در مناطق جنوبی و مرکزی کشور و حومه لاذقیه و حومه شمالی و شمال غربی حماه تمرکز یافته است.

تداوم همکاری نظامی و میدانی دمشق و مسکو علیه تروریست ها، سبب شده است تا ارتش سوریه دوباره در موقعیت تهاجمی قوی قرار گیرد و در پوشش بمباران های جنگنده های روسی، عملیات زمینی را با موفقیت ادامه دهد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروی هوا و فضای این کشور طی 24 ساعت گذشته، 36 حمله را علیه مواضع گروه تروریستی داعش انجام داد که 49 موضع این گروه را هدف قرار داد.

روسیه از 17 روز پیش با موج عملیات بمباران موضع تروریست ها، موشکباری از دریای خزر با همکاری ارتش سوریه بیش از 500 موضع تروریست ها را نابود و اعلام کرده این عملیات تا زمان رسیدن به نتیجه مورد نظر ادامه خواهد یافت.

کد خبر 310711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha