شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی دولت با تکذیب شایعات مربوط به ارایه بنزین در مناسبت‌ها و اعیاد به عنوان یک کار تبلیغاتی از سوی دولت، گفت: سهمیه‌بندی جدی است و بر اساس برنامه‌ریزی اعلام شده به آن عمل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، غلامحسین الهام روز شنبه 17 شهریور در جلسه هفتگی با خبرنگاران تاکید کرد: دولت با جدیت، شهامت و با تمام ظرفیت وارد موضوع سهمیه بندی بنزین به عنوان یک تکلیف قانونی شد و عزم دولت در اجرای این قانون و کار سنگین، جدی است.

الهام با تاکید بر اینکه نگاه دولت به سهمیه بندی مقطعی نیست افزود: به همه مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنیم که مصرف سوخت خود را که برای ‪ ۶‬ماه اعلام شده است، مدیریت کنند و تصور نکنند که موضوع و میزان سهمیه بندی تغییر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه از سهمیه بنزین به عنوان عیدی خبری نیست، گفت: دولت با هدف حل مشکلات و برطرف کردن نیازهای ضروری و در حد مقدور تسهیلاتی را فراهم می‌کند که اختصاص ‪ ۱۰۰‬لیتر بنزین برای سفر و نیاز مصرف‌کنندگان در اول مهر و بازگشایی مدارس از این جمله است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت حزب خاصی ندارد و الزامات حزبی هم ندارد که بخواهد برای آن، دست‌به تبلیغات این چنینی بزند. دولت در چارچوب تکالیف یک دولت ملی به دنبال انجام تکلیف است.

در ادامه این نشست مطبوعاتی، از سخنگوی دولت در خصوص اقدامات انجام شده درباره افرادی که در زمینه هسته‌ای از داخل به دولت فشار می‌آورند (جاسوسان دستگیر شده) سوال شد.

سخنگوی دولت در پاسخ گفت: در مورد فعالیت‌های هسته‌ای رییس جمهوری به طور شفاف صحبت کرده و در صورت لزوم دوباره صحبت خواهد کرد، اما مساله مهم این است که همه باید موفقیت‌های کشور را قدر بدانیم و بی‌جهت اسباب خرسندی مخالفین را فراهم نکنیم و به بیگانگان خدمات ارایه ندهیم.

الهام خاطرنشان کرد: مطرح شدن بحث جاسوسی‌ها اخیر نشان‌دهنده این بود که شاید برخی افراد و گروه‌ها از موفقیت‌های کشور و نظام به ویژه در موضوع هسته‌ای خوشحال نباشند و بخواهند این موفقیت‌ها را زیر سوال ببرند.

در ادامه خبرنگاری از سخنگوی دولت در خصوص اعلام رقم ‪ 15.4‬درصدی گرانی در ‪ ۱۲‬ماه گذشته منتهی به مرداد ماه سوال کرد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه آمارهای مقطعی و غیررسمی مورد قبول نیست گفت: آمار رسمی در مورد گرانی توسط بانک مرکزی و به صورت سالیانه مطرح می‌شود و آخرین آماری که به صورت رسمی توسط بانک مرکزی منتشر شده حاکی از کاهش نرخ تورم بوده است.

الهام اظهار داشت: ممکن است در این مقطع، دو یا سه ماه یا در یک فصل مشخص، به دلیل گران شدن یک یا دو نوع کالای خاص افزایش نرخ تورم را داشته باشیم اما میانگین سالانه نرخ تورم که توسط بانک مرکزی اعلام شده کاهش نرخ تورم بوده است.

وی همچنین تصمیم دولت برای کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش نرخ تورم دانست و گفت: دیگر تصمیمات دولت برای کاهش نرخ تورم در حال عملیاتی شدن است.

از سخنگوی دولت همچنین در خصوص نیروگاه بوشهر و انجام نشدن تعهدات روسیه در خصوص این نیروگاه سوال شد.

وی در پاسخ گفت: در مذاکراتی که رییس جمهوری در حاشیه اجلاس شانگهای با رییس‌جمهوری روسیه داشت در خصوص این موضوع صحبت شد و به رغم اینکه کار این نیروگاه در موعد مقرر به پایان نرسیده، گفت و گو برای تکمیل این نیروگاه توسط روسیه ادامه دارد.

الهام افزود: ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد که باید با گفت و گو و مذاکره برطرف شود و با مذاکرات انجام شده پیگیری‌ها ادامه دارد و مسیر به خوبی پیش می‌رود.

در ادامه خبرنگاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقد پذیری دولت، موضع دولت در خصوص تحمل انتقادات را جویا شد.

الهام در پاسخ گفت: دولت نقد منطقی را تقویت‌کننده می‌داند و از آن حمایت می‌کند و دولت عاقل از نقد گریزان نیست.

سخنگوی دولت تاکید کرد: تا به امروز هر کسی هرچه دلش خواسته به دولت گفته و ما خطر قرمزی برای دولت تعریف نکرده‌ایم اما معتقدیم که باید انتقادات منطقی و مستدل بر مبنای قانونی باشد و منتقدان باید در انتقادات خود اطلاعات درست و مستند ارایه دهند.

کد خبر 30870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز