دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شی جینپینگ،رئیس‌جمهور چین ممکن است سفر رسمی خود به ایالات متحده آمریکا را به دلیل تحریم‌های احتمالی علیه پکن لغو کند.

jinping

 واشنگتن به دلیل نفوذ اطلاعاتی گسترده به سیستم‌های دولتی‌ که به هکرهای چینی نسبت داده می‌شود،در حال بررسی اعمال تحریم‌ علیه پکن است.

انتظار می‌رود شي جينپينگ، رئیس‌جمهور چین در نشستی در آمریکا شرکت کند و پس از آن با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در اواخر همان ماه دیدار داشته باشد اما اگر آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت‌هایی که مسئول حمله سایبری به سیستم‌های آمریکا بودند اعمال کند، ممکن است که شی جینپینگ سفر روزهای آینده خود به این کشور را برای شرکت در نشست مذکور لغو کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در شرایطی کهیانگ جیئچی، وزیر مشاور دولت چین در امور خارجی گفت: پکن و واشنگتن احتمالا به صورت مشترک قوانین امینت سایبری الزام‌آور بین‌المللی را در بحبوحه رسوایی نفوذ هکرها تبیین می‌کنند.

ماه ژوئیه دفتر مدیریت منابع انسانی دولت آمریکا اعلام کرد: هکرهای چینی در نفوذ امنیت سایبری بزرگ نقش داشته‌اند.طبق آن، اطلاعات بیش از 20 میلیون پرسنل نظامی، مالی و پرونده‌های پزشکی کارمندان سابق و  کارمندان کنونی فدرال فاش شد.

ماه اوت نیز یک افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که هکرهای چینی برای بیش از پنج سال به ایمیل‌های مقام‌های ارشد امنیت ملی و تجاری اوباما دسترسی داشته‌اند.

کد خبر 307216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha