همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به وجود ۲۴ درصد آب بدون درآمد در استان تهران گفت: ۱۱ درصد از این میزان اتلاف آب به دلیل نشت در لوله ها، مخازن و تاسیسات است.

Waste

محمد پرورش در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: 24 درصد آب بدون درآمد استان در سه بخش آب اتلافی ناشی از نشت در شبکه، 11 درصد هدررفت ظاهری ناشی از مصارف غیر مجاز و دو درصد ناشی از مصرف آب در فرآیند تصفیه تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: 11درصد هدررفت ظاهری به دلیل خطای اندازه گیری و دقت کنترها و مصارف غیرمجازی است که در برخی نقاط وجود دارد، دو درصد هم در فرآیند تصفیه مصرف آب داریم یعنی آب ورودی به تصفیه خانه مصرف می‌شود ضمن اینکه در سایر تاسیسات نیز مقداری مصرف آب داریم که شامل همین دو درصد می‌شود.

وی تاکید کرد: نسبت به سال های گذشته میزان آب بدون درآمد سالانه یک درصد کاهش داشته است به طوری که این رقم در سنوات گذشته حدود 30 درصد بوده است. هرچه این رقم پایین تر می آید هزینه بیشتری برای کاهش آن مورد نیاز است.

180 میلیارد تومان اعتبار، برای کاهش یک درصدی آب بدون درآمد

پرورش با اشاره به اعتبار 180 میلیارد تومانی مورد نیاز برای کاهش یک درصد آب بدون درآمد در استان تهران، اظهار کرد: باید این اعتبار توسط دولت تامین شود چرا که قیمت فعلی آب یک دوم تا یک سوم قیمت واقعی است البته با وجود این شرایط به وظایف خود عمل کرده ایم و سالانه یک درصد کاهش تعیین شده را از طریق منابع داخلی و با اصلاح شبکه ها و اصلاح دستگاه های اندازه گیری و کنترها اجرایی کرده‌ایم.

وی کاهش آب بدون درآمد را تا سقف 15 درصد منوط به تامین منابع مالی دانست و افزود: اگر اعتبار لازم در اختیار قرار گیرد می‌توانیم میزان آب بدون درآمد را به 15 درصد برسانیم که به طبع آن میزان اتلاف ناشی از نشت در تاسیسات، مخازن و لوله ها با نوسازی کاهش می یابد.

کد خبر 306489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha