شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

زن جوان با پوشیدن لباس‌های شیک و مرتب راهی بیمارستان می‌شد تا نقشه کلاهبرداری‌هایش را عملی کند.

متهم

 اين زن خودش را دكتر جا مي‌زد و به بهانه تهيه داروهاي خارجي براي بيماري‌هاي خاص، طعمه‌هايش را فريب مي‌‌داد.متهم كه نازنين نام دارد طعمه‌هايش را در بيمارستان‌هاي مختلف شهر كرمانشاه به دام مي‌انداخت. طعمه‌هاي او معمولا افراد مبتلا به بيماري‌هاي خاص بودند كه براي درمان نياز به داروهاي گران‌قيمت داشتند.

يكي از مالباختگان درباره نحوه كلاهبرداري خانم دكتر قلابي به مأموران گفت: براي درمان فرزندم به بيمارستان مراجعه كرده بوديم و زماني كه در سالن انتظار نشسته بوديم، زن جواني نزد ما آمد. او لباس‌هاي مرتبي پوشيده بود و لفظ قلم حرف مي‌زد. سر صحبت را باز كرد و وقتي از بيماري فرزندم باخبر شد، ‌گفت كه پزشك متخصص است و آشناياني در خارج از كشور دارد كه داروهاي بسيار كمياب را به راحتي برايش مي‌فرستند و او آنها را در اختيار بيمارانش قرار مي‌دهد.

شاكي ادامه داد: مدت‌ها بود كه براي تهيه داروهاي فرزندم با مشكل روبه‌رو بوديم و به‌دنبال راهي براي پيدا كردن داروهاي خارجي مي‌گشتيم. وقتي حرف‌هاي خانم دكتر را شنيدم، تصور كردم كه ديگر مشكلاتمان حل مي‌شود. براي همين وقتي از ما خواست كه چند ميليون تومان به او پرداخت كنيم، قبول كرديم و اين كار را انجام داديم.

خانم دكتر وعده داده بود كه با نفوذش در بيمارستان كاري مي‌كند كه بيمار ما به‌صورت ويژه درمان و همه مشكلاتمان حل شود اما پس از اينكه پول را گرفت، ناپديد شد و ديگر او را نديديم.هر چند مرد ميانسال نخستين كسي بود كه در دام خانم دكتر قلابي گرفتار شده بود اما طولي نكشيد كه شكايت‌هاي مشابه ديگري هم در اختيار پليس قرار گرفت. بررسي‌ها نشان مي‌‌داد كه در همه اين شكايت‌ها زني جوان و خوش‌تيپ با گشتن در سالن انتظار بيمارستان‌ها، طعمه‌هايش را از ميان بيماران خاص انتخاب كرده و با دادن وعده‌هاي مختلف ازجمله تهيه راحت و آسان داروهاي كمياب خارجي و بستري كردن بيماران در شرايط ويژه و درمان سريع آنها، اين افراد را فريب داده و از هر كدام از آنها ميليون‌ها تومان به جيب زده است.

با افزايش شكايت‌ها، تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي كرمانشاه وارد عمل شدند و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري زن جوان شروع شد. كارآگاهان با حضور در بيمارستان‌ها و بررسي‌هاي تخصصي دريافتند كه هيچ پزشكي با مشخصات و نام و فاميل زن جوان در آنجا مشغول به‌كار نيست و در حقيقت اين زن يك دكتر قلابي است.

در ادامه مشخصات ظاهري زن كلاهبردار در اختيار حراست تمامي بيمارستان‌ها قرار گرفت و با همكاري آنها سرنخ‌هايي از متهم به‌دست آمد. ردگيري اين سرنخ‌ها، كارآگاهان را به مخفيگاه خانم دكتر قلابي رساند و اين زن در يك عمليات ضربتي دستگير شد. متهم پس از انتقال به اداره آگاهي و مواجهه حضوري با طعمه‌هايش به كلاهبرداري از آنها اعتراف كرد و مدعي شد كه اين نخستين بار است كه دست به كلاهبرداري مي‌زند. اين در حالي بود كه در مخفيگاه او تعدادي آلات و ادوات مربوط به پزشكي كشف شد كه متهم با استفاده از آنها طوري رفتار مي‌كرد كه طعمه‌هايش حرف‌هايش را باور و قبول كنند كه وي پزشك متخصص است.

سرهنگ عليرضا مرزباني، رئيس پليس آگاهي استان كرمانشاه با بيان اين خبر گفت: پس از اعتراف زن جوان، فردي كه براي او مدارك شناسايي پزشكي جعلي تهيه كرده بود نيز شناسايي و دستگير شد. وي افزود: هر چند متهم مدعي شد كه جز كرمانشاه در شهر ديگري كلاهبرداري نكرده است اما مشخصات او در پليس آگاهي تمامي شهرهاي استان مخابره شده تا ديگر جرايم احتمالي او نيز فاش شود.

کد خبر 304677

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha