مرد شیاد با مراجعه به مغازه داران وانمود می‌کرد رئیس مخابرات منطقه است و می‌تواند برای آنها شماره‌های رند بخرد اما این حرف‌ها ترفندی برای کلاهبرداری بود.

متهم

تحقيقات پليس در اين‌باره زماني آغاز شد كه يكي از كسبه خيابان عباس آباد به كلانتري 104رفت و گفت: چند روز قبل مردي به مغازه‌ام آمد و مدعي شد رئيس مخابرات منطقه است و اگر بخواهم مي‌تواند برايم شماره تلفن‌هاي رند تهيه كند طوري‌كه بتوانم اين سيم كارت‌ها را چند برابر قيمت بفروشم.

من هم سفارش 8 سيم كارت به او دادم و بابت هر كدام 550هزار تومان پرداخت كردم. شاكي ادامه داد: رئيس مخابرات منطقه در ادامه شماره رندي را به‌عنوان شماره تماسش به من داد و قرار شد چند روز بعد سيم‌كارت‌ها را تحويلم دهد ولي ديگر او را نديدم. آن موقع بود كه فهميدم سرم كلاه رفته و مرد شياد به دروغ خودش را رئيس مخابرات معرفي كرده بود.

به جز اين مرد افراد ديگري نيز با اين شيوه سرشان كلاه رفته بود. شواهد نشان مي‌داد متهم براي فريب آنها نيز از همين ترفند استفاده كرده و خودش را به دروغ رئيس مخابرات منطقه معرفي كرده است. در بررسي‌هاي تخصصي سرنخي از متهم به دست آمد و مشخص شد كه وي مردي 45ساله به نام حميد است كه پيش از اين چند مرتبه به‌دليل ارتكاب جرائم مختلف دستگير و زنداني شده است. سوابق ثبت شده از او نشان مي‌داد اواخر سال گذشته از زندان آزاد شده وبه بهانه فروش سيم‌كارت‌هاي رند ده‌ها نفر را سركيسه كرده است.

در چنين شرايطي مخفيگاه وي شناسايي شد و مأموران پايگاه سوم پليس آگاهي در عملياتي غافلگيركننده او را دستگير كردند. حميد در همان بازجويي‌هاي اوليه به ده‌ها فقره كلاهبرداري با اين شيوه در مناطق غرب، مركز، شرق و جنوب شرق تهران اعتراف كرد. سرهنگ صفدر جان‌پرور، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر، از افرادي كه با اين شيوه از آنها كلاهبرداري‌شده دعوت كرد براي شناسايي متهم و دنبال كردن شكايت‌شان به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

کد خبر 307423

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha