چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

تهیه داروهای نایاب، ترفند دکتر قلابی برای سرکیسه کردن بیماران بود.

دکترقلابی

 متهم كه در حال حاضر تحت تعقيب پليس قرار داد، پس از شناسايي طعمه‌هايش از بين بيماران، خود را پزشك متخصص معرفي مي‌كرد و پس از گرفتن كارت عابربانك‌ آنها، تمامي موجودي‌شان را سرقت مي‌كرد.

يكي از طعمه‌هاي او كه اواخر خردادماه براي شكايت از وي راهي كلانتري107 تهران شده بود، به مأموران گفت: براي معالجه به تهران آمده بودم و قرار بود در يكي از بيمارستان‌ها بستري شوم. حدود ظهر، وقتي براي خريد دارو به داروخانه رفته بودم شخصي كه خود را دكتر حسيني معرفي مي‌كرد نزد من آمد و گفت كه متخصص ريه است. سپس مدعي شد كه من قبلا در بيمارستان تحت معالجه او بوده‌ام. هر چند او را به‌جا نياوردم اما به حرف‌هايش اعتماد كردم و او در ادامه گفت: «چند روزي است كه يك داروي جديد براي بيماري شما توليد شده كه ناياب است اما من مي‌توانم آن را برايتان تهيه كنم.»

شاكي ادامه داد: با شنيدن حرف‌هايش از او خواستم كه اين دارو را تهيه كند و وي مدعي شد كه كلينيكش چند كوچه بالاتر است و تا من به كلينيك او بروم، وي نيز دارو را تهيه كرده و برايم مي‌آورد. او همچنين از من خواست براي خريد دارو كارت عابربانكم و رمزش را در اختيارش قرار دهم و من هم كه فريب وي را خورده بودم اين كار را انجام دادم. پس از آن به سمت كلينيك او به راه افتادم اما هر چه گشتم، آنجا را پيدا نكردم. همان موقع پيامكي از بانك برايم ارسال شد كه نشان مي‌داد همه 3ميليون‌و600 هزار تومان موجودي حسابم برداشت شده است. آنجا بود كه فهميدم فريب خورده‌ و در دام يك كلاهبردار گرفتار شده‌ام.

اين مرد تنها كسي نبود كه در دام دكتر قلابي گرفتار شده بود چراكه به فاصله چند روز پس از او، افراد ديگري هم با مراجعه به پليس شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كردند. در همه شكايت‌ها، مردي با معرفي خودش به‌عنوان دكتر حسيني، طعمه‌هايش را فريب داده و حساب عابربانك آنها را به بهانه تهيه داروهاي جديد و ناياب خالي كرده بود. آنچه در همه پرونده‌ها مشترك بود، اينكه مالباختگان از شهرستان براي درمان به تهران آمده بودند. از سوي ديگر، دكتر قلابي اطلاعات درستي از بيماري آنها داشت و اين مسئله نشان مي‌داد كه وي ابتدا طعمه‌هايش را در بيمارستان‌ها شناسايي كرده و پس از به‌دست آوردن اطلاعات لازم، آنها را تعقيب كرده و در بيرون از بيمارستان نقشه‌هايش را اجرا مي‌كند.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران، مأموران در ادامه راهي محل‌هايي شدند كه متهم اقدام به خالي كردن حساب طعمه‌هايش كرده بود. در بررسي‌ دوربين‌هاي مداربسته تصاويري از اين مرد به‌دست آمد كه قاضي پرونده با صدور مجوز انتشار اين تصاوير از كساني كه از مخفيگاه متهم خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طريق شماره تماس‌هاي 51055514 و 51055415 در اختيار كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران قرار دهند.

کد خبر 308242

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha