ماه‌ها تحقیقات شبانه‌روزی پلیس و دستگاه قضایی استان گلستان به دستگیری باند سرقت مخوفی منجر شد که طی چندسال فعالیت مجرمانه دست به قتل ۱۴نفر زدند.

اعضاي اين باند جنايت‌هايشان را كاملا بي‌رحمانه و طوري رقم مي‌زدند كه هيچ‌گونه سرنخي بر جا نمي‌گذاشتند اما سرانجام تيزبيني پليس و قاضي پرونده، رازشان را فاش كرد.تحقيقات كارآگاهان جنايي استان گلستان براي دستگيري اين باند از ارديبهشت سال گذشته و با قتل مردي در شهرستان كردكوي، شروع شد.

در آن زمان كارآگاهان باخبر شدند كه چند سارق مسلح با حمله به يكي از شهروندان كردكوي، او را به قتل رسانده و اموالش را سرقت كرده‌‌اند. از همان زمان تحقيقات براي شناسايي قاتلان شروع شد اما هيچ‌كس خبر نداشت كه اين جنايت از سوي باند مخوفي صورت گرفته كه افراد ديگري را نيز با همين شگرد به قتل رسانده‌اند.

تحقيقات پليسي - قضايي براي كشف راز قتل مرد جوان ادامه داشت تا اينكه فروردين امسال جنايت ديگري رخ داد. كارآگاهان باخبر شدند كه چند مرد مسلح هنگام سرقت خودروي پرايدي در شهرستان گرگان، راننده او را به قتل رسانده و پس از دزديدن ماشين وي، متواري شده‌اند.

هر چند در ابتدا اين پرونده مانند بقيه پرونده‌ها جنايي به‌نظر مي‌رسيد اما در ادامه سرنخ‌هايي به‌دست آمد كه احتمال ارتباط اين جنايت با جنايتي كه سال گذشته در شهرستان كردكوي رخ داده بود را قوي‌تر مي‌كرد. از همان زمان تيم‌هاي تخصصي زيرنظر مستقيم دادستان گرگان و قاضي پرونده تحقيقاتشان را روي اين فرضيه متمركز كردند. بررسي‌هاي شبانه‌روزي آغاز شد و با به‌دست آمدن آثار و شواهدي در صحنه هر دو جنايت، رفته‌رفته تيم تحقيق به اين نتيجه رسيد كه قتل‌ها از سوي يك باند صورت گرفته‌اند.

تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي اعضاي اين باند ادامه يافت تا اينكه چند‌ماه پيش نخستين‌ سرنخ‌ها از سارقان به‌دست آمد. 6نفر از اعضاي اين باند و تعدادي مالخر يكي پس از ديگري شناسايي و در عمليات ضربتي و غافلگيرانه دستگير شدند. هر چند مردان جنايتكار منكر قتل بودند و اظهار بي‌گناهي مي‌كردند اما با شواهدي كه پليس به‌دست آورده بود مجبور به اعتراف شدند و پرده از راز قتل مرد جوان در كردكوي و راننده پرايد در گرگان برداشتند.

اين اما پايان ماجرا نبود. اعضاي باند سرقت به چندين سرقت مسلحانه ديگر هم اعتراف كردند و اين در حالي بود كه قاضي پرونده و مأموران خوب مي‌دانستند دزداني كه با اين بي‌رحمي دست به قتل مي‌زنند، بي‌شك جنايات ديگري هم مرتكب شده‌اند. بازجويي‌ها و تحقيقات شبانه‌روزي ادامه يافت و كارآگاهان پرونده‌هاي قديمي را كه در جريان آنها دزدان براي اجراي نقشه سرقت دست به جنايت زده بودند، بيرون كشيدند و رفته رفته ابعاد تازه‌اي از جرايم هولناك اين باند مشخص شد.

اعضاي باند اعتراف كردند كه طي 15سال گذشته سرقت‌هاي زيادي انجام داده‌اند و در جريان برخي از آنها دست به قتل زده‌اند. آنها مدعي شدند كه هركس هنگام سرقت در برابرشان مقاومت مي‌كرد را به قتل مي‌رساندند. قربانيان آنها افرادي ازجمله راننده‌ها، صاحبان‌گوسفند و افرادي بودند كه اعضاي باند براي سرقت اموالشان به سراغ آنها مي‌رفتند و از آنجا كه با مقاومتشان روبه‌رو شده بودند، آنها را به قتل رسانده بودند.

با اعتراف اعضاي باند به قتل 14نفر در اين مدت، تحقيقات پليس وارد مرحله‌اي تازه شد تا با شناسايي قربانيان، محل‌هاي جنايت و بازسازي صحنه قتل‌ها، پرونده اين افراد هر چه زودتر براي محاكمه در اختيار مرجع قضايي قرار بگيرد. در همين حال سردار مقيمي، رئيس پليس آگاهي كشور روز گذشته در گفت‌وگوي تلفني با همشهري گفت: تحقيقات درباره اين پرونده ادامه دارد و هر چند اعضاي اين باند به قتل‌هايي اعتراف كرده‌اند اما بايد تمامي اين قتل‌ها كشف و صحنه جنايات بازسازي شود.رئيس پليس آگاهي كشور خاطرنشان كرد: با روشن شدن ابعاد كامل پرونده، در اين‌باره اطلاع‌رساني كاملي صورت خواهد گرفت.

کد خبر 303511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha