همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه بسیاری از آزمایشگاه‌های دانشگاه به دلیل تحریم‌ها و نبود یک قطعه غیرفعال شده‌اند، گفت: اگر محدودیت‌ها حذف شود، ظرف مدت کوتاهی می‌توان بسیاری از تجهیزات فنی و آزمایشگاهی را بازسازی کرد.

دكتر حميد ميرزاده در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، با اشاره به نتيجه مذاكرات هسته‌اي، از رسانه‌ها خواست تا به اثرات رفع تحریم در حوزه دانشگاه‌ها بپردازند.

  • ميرزاده: اعتقادی به تملق و چابلوسی ندارم

دكتر ميرزاده در بخش ديگر سخنانش در جمع مديران و خبرنگاران رسانه‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اينكه «شخصا اعتقادی به تملق و چابلوسی ندارم»، تصريح كرد: از رسانه‌های دانشگاه آزاد انتظار مي‌رود دستاوردهای اين دانشگاه طی 30 سال گذشته را اطلاع‌رسانی و از فرایندهای به حق و موثر دانشگاه آزاد اسلامی دفاع کنند.

  • رسانه‌های دانشگاه آزاد نبايد آلبوم عکس‌ مدیران دانشگاه شوند

رئيس دانشگاه آزاد با تاکید بر اينکه رسانه‌های دانشگاه آزاد نبايد تبدیل به آلبومی از عکس‌های مسئولان و مدیران اين دانشگاه شود، خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامي متعلق به تمام مردم و بخش عمده موفقیت‌های اين دانشگاه ناشی از ابتکار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تلاش مسئولان و حمایت‌های مردمی است.

  • انتقاد ميرزاده از رسانه ملي

وی، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: دانشگاه آزاد دشمنان بسیاری دارد که سعی در کمرنگ شدن واقعیت‌های این نهاد بزرگ و موفق می‌کنند. برخي رسانه‌ها به وفور سعی در انعکاس خلاف واقعیت‌های دانشگاه آزاد دارند؛ رسانه ملی نیز که مدت زیادی است ما را تحریم کرده است.

میرزاده در عين حال انتقاد خبرنگاران رسانه‌ها از دانشگاه آزاد اسلامی را موجب تقویب مدیریت دانست و گفت: با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی، روابط عمومی می‌تواند حلقه وصل بین رسانه‌ها باشد و رسانه‌ها می‌توانند با اساتید و دانشجویان درباره موفقیت‌های این دانشگاه در موضوعات علمی و دستاوردهای واحدها گفت‌وگو کرده و آنها را منعکس کنند.

وي در پاسخ به مطالبات خبرنگاران رسانه‌هاي دانشگاه آزاد درباره مسائل صنفی و حقوقی‌شان، اظهار داشت: مشکلات صنفی خبرنگاران اعم از بیمه، مسکن و ... در شورای مرکزی رسانه‌های دانشگاه مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

  • 85 درصد درآمدهای دانشگاه آزاد صرف دستمزد كاركنان مي‌شود

رئيس دانشگاه آزاد با بيان اينكه توسعه تحصیلات تکمیلی تا حدودی مشکلات اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی را مرتفع کرده است، تصريح كرد: دارا بودن بیش از 40 هزار کارمند در دانشگاه آزاد موجب شده تا 85 درصد درآمدهای دانشگاه صرف حقوق و دستمزد آنان شود.

  • كاهش تعداد كارمندان دانشگاه آزاد

ميرزاده همچنين با اشاره به اتصال 270 واحد دانشگاهی به سیستم اتوماسیون، گفت: تا پایان شهریور ماه 94 تمامی واحدهاي دانشگاه آزاد به یکدیگر و سازمان مرکزی متصل می‌شوند؛ بنابراين تعداد کارمندان به ناچار کاهش می‌یابد. همچنين ناچار هستیم برای حفظ کیان، بقا و اثربخشی بیشتر دانشگاه، از جذب کارمندان جدید پرهيز كنيم.

منبع: پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر 303481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha