وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری، از طراحی سرودی ویژه برای هر دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو، طراحی 160رشته میان رشته‌ای علوم انسانی، افزایش بودجه پژوهشی و لحاظ ISC (پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام) به جای ISI (موسسه اطلاعات علمی) در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی خبر داد.

دکتر محمد مهدی زاهدی در گزارشی تلویزیونی به مناسبت هفته دولت با اشاره به رویکرد جدید وزارت علوم مبنی بر کاربردی کردن حوزه علوم انسانی گفت: در این راستا وزارت علوم در حال طراحی 160رشته میان رشته ای در حوزه علوم انسانی است که امیدواریم از این تعداد، راه اندازی 30رشته برای مهر ماه به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه چهارم توسعه ظرفیت آموزش عالی در مقطع تحصیلات تکمیلی به 30 درصد افزایش می‌یابد، گفت: همچنین تا پایان برنامه چهارم توسعه دیگر داوطلبان برای ورود به دانشگاه رقابت نمی‌کنند و تنها نشستن بر روی نوع صندلی رقابت است.

وی  گفت: وزارت علوم سیاست را بر توسعه انجمن‌های علمی قرار داده به گونه‌ای که تعداد انجمن‌های علمی  از600 انجمن در سال 84 به 1600 انجمن در سال 86 افزایش یافته است.

زاهدی افزود: همچنین تعداد کانون‌های فرهنگی دانشگاه طی سه سال گذشته از حدود 300 به حدود 800 کانون افزایش یافته است.

زیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از طراحی سرودی ویژه برای هر دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: همچنین سرود و برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت روز 16 آذر برای بهره‌وری هرچه بیشتر دانشجویان از این روز تدارک دیده شده است.

کد خبر 30219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز