گروه اجتماعی: وزیر علوم در هیات رئیسه دانشگاه خلیج فارس از رشد اعتبارات آموزش عالی در دولت نهم و تدوین آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی خبر داد.

محمد مهدی زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه هیات رئیسه دانشگاه خلیج فارس با اشاره به اقدامات دولت نهم در افزایش بودجه آموزش عالی گفت: بودجه پژوهشی کشور در سال 86 رشد یافته اما رشد مورد نظر ما که تحقق اختصاص 2/1 درصد تولید ناخالص ملی برای پژوهش بود، محقق نشد، اما آیین نامه‌ای تنظیم شده که بر اساس آن باید یک درصد بودجه پژوهش دستگاه‌های دولتی  زیر نظر دانشگاه‌ها با همکاری آموزش عالی هزینه شود که در صورت تحقق این امر سهم خوبی به پژوهش اختصاص می‌یابد و هدف عالی بالا نیز تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: ‌وزارت علوم در زمینه تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی را مورد بازبینی قرار داد و آیین نامه‌ای بر اساس شاخص‌های علمی و عملی تخصصی تنظیم کرده است که پس از تصویب نهایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا خواهد شد. این آیین نامه به علوم انسانی، ثبت اختراع، تألیف کتاب، مقالات ISC و... توجه ویژه‌ای داشته است.

زاهدی گفت: رویکرد علم گرایی در دانشگاه‌ها حاکم خواهد شد و فضای گذشته که یک فضای سیاست زدگی بود و از بیرون دانشگاه‌ها را کانون سیاسی می‌دانستند به فضای علمی تبدیل خواهد شد.

گفتنی است، جلسه هیات رئیسه دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور استاندار بوشهر، معاونان وزارت علوم و اعضای هیات رئیسه دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

کد خبر 20564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز