معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: نیروهای شهرداری تهران در مقابله با طوفان عصر یکشنبه در آماده‌باش کامل به سر می‌بردند.

مجتبي عبداللهي با اعلام اين خبر اظهاركرد: با توجه به اين امر بلافاصله نسبت به برطرف كردن حوادث به‌وجود آمده اقدام كرديم. ضمن اينكه در شهر تهران شهروند حادثه ديده و مصدوم نداشته‌ايم. وي اضافه كرد: با توجه به‌شدت بارش در معابر، در برخي معابر آبگرفتگي به‌وجود آمد كه پس از قطع باران عوامل شهرداري شروع به نظافت كردند.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران تصريح كرد: با وجود آنكه جاده امامزاده داوود و منطقه كن متعلق به حريم شهرداري تهران نيستند، اما شهرداري منطقه 5و آتش‌نشاني با تمام توان از ابتداي امدادرساني حضور داشتند. عبداللهي افزود: به‌علت طوفان ديروز، كانال رودخانه كن در مسير امامزاده داوود طغيان كرد و در برخي از نقاط كه كانال تنگ بود، ارتفاع آب به 5تا 6متر رسيد و سنگ و گل و لاي در مسير جاده امامزاده داوود از شمال به جنوب مشكلاتي را براي خودروها و ماشين‌آلات به‌وجود آورد و برخي موتورسيكلت‌ها در گل ماندند.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران در پاسخ به اين پرسش كه هواشناسي هيچ‌گونه هشداري نسبت به وقوع طوفان در تهران را اعلام نكرده بود، چطور شهرداري تهران در حالت آماده‌باش قرار داشت، اظهار كرد: زماني كه احتمال رگبار و رعد و برق مي‌رود ما خودمان آماده باش صددرصد اعلام مي‌كنيم و در زمينه حادثه طوفان نيز شهرداران مناطق و آتش‌نشانان در محل حضور داشتند و به‌نظر مي‌رسد شهروندان از امدادرساني رضايت داشتند.

  • حضور 100نيروي انساني و 20دستگاه باب‌كت براي پاكسازي جاده

شهردار منطقه 5هم در تشريح اقدامات شهرداري تهران براي مقابله با طوفان دوشنبه شب در منطقه كن و سولقان با تأكيد بر اينكه اين محدوده در حيطه مسئوليت شهرداري تهران نيست، گفت: شهرداري منطقه 5با همه امكانات و با كمك نيروهاي حريم‌بان و شهربان به منطقه ورود پيدا كرد.

سيدمحسن اسدي با بيان اينكه در ساعات اوليه 3دستگاه لودر، 7دستگاه باب‌كت و 20نيروي اجرايي به منطقه اعزام شدند، افزود: شهرداري منطقه 5با بهره‌گيري از نيروهاي حريم بان و شهربان و امكانات اين نيروها در تمامي نواحي 7گانه وارد عمليات كمك رساني و باز كردن جاده‌ها شد. بعد از چند ساعت نيز با كمك و همراهي مناطق همجوار تعداد باب كت‌ها به 20دستگاه افزايش پيدا كرد و در نهايت نيز در ساعت 12شب حادثه مسير جاده كن و سولقان باز شد.

شهردار منطقه 5با بيان اينكه 100نفر از نيروهاي اجرايي شهرداري در جاده كن و سولقان مشغول به‌كار بودند، تصريح كرد: حوزه مسئوليت شهرداري تهران در حريم مربوط به كنترل ساخت‌وساز است و در اين مورد بخشداري و وزارت راه و شهرسازي وظيفه نگهداري جاده را بر عهده دارند.

کد خبر 301525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha