همشهری آنلاین: نایب رئیس شورای شهر تهران درخواست کرد دستور شهردار در خصوص عدم واگذاری فعالیت های فرهنگی به صورت پیمانکاری در شهرداری اجرایی شود.

شورای شهر

به گزارش مهر، مرتضی طلایی  با بیان اینکه دو اتفاق خوب در حوزه فرهنگ از سوی شهردار ابلاغ شده است گفت: یکی تفکیک فعالیت های فرهنگی از فعالیت های اجتماعی است و دیگری عدم واگذاری پروژه های فرهنگی به صورت پیمانکاری است.

وی ادامه داد: قرار بود تمامی فعالیت های فرهنگی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری اتفاق بیفتد و تمام ردیف های بودجه نیز در حوزه فرهنگی به این سازمان منتقل شود اما می بینیم در برنامه های رمضان این اتفاق نیفتاده است. همچنین قرار بود فعالیت های فرهنگی دیگر به صورت پیمانکاری نباشد که مشاهده می کنیم همچنان کارهای فرهنگی پروژه ای اداره می شود.

طلایی با اشاره به هزینه های بالایی که فعالیت های پروژه ای بر شهر وارد می کند، گفت: به طور مثال در یک برنامه فرهنگی که می توانستند با ۵۰ میلیون آن را برگزار کنیم دو میلیارد برای اجرای مکان پرداخت شده یا در جشنواره ای در فرهنگسرای توچال دو میلیارد هزینه پک پذیرایی پیش بینی شده است. همچنین برنامه شب های کهکشانی که ۶ تا ۸ میلیارد هزینه داشته است که سازمان برنامه شب های آفتابی را که مشابه همین برنامه است با رقم های بسیار پایین تر انجام داده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران درخواست کرد جشنواره نشاط در ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد انجام شود و با تعامل و هماهنگی شورایاری ها به سرانجام برسد.

طلایی همچنین از اختصاص بودجه اندک به مناطق سازمان فرهنگی هنری انتقاد کرد و گفت: در سه ماهه اول تنها ۴۵ میلیون تومان به این مناطق اعتبار داده شده است.

وی با اشاره به بازدیدی که از محله مشیریه داشته است، افزود: اتصال مشیریه به بزرگراه امام علی رمپی می خواهد که از حوادث در این محل بکاهد، همچنین محل مقبره شهدای ۱۵ خرداد آن طور که باید به آن توجه نشده که پیشنهاد می شود در این مکان از شهدای غواص نیز دفن شوند و المان مناسبی نیز برای این محل انتخاب شود.

کد خبر 298910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha