همشهری آنلاین: روزنامه اعتماد در شماره پنجشنبه بیست و پنجم تیر در توضیح تیتر یک نوشت: بازگشت ۲۸ میلیارد دلار از منابع بانک مرکزی که در کشورهای ژاپن، هند، کره و امارات بلوکه شده پس از انجام توافق جامع نخستین خبری بود که در حوزه بانکی در کنار برقراری سوییفت و لغو تحریم‌های بانکی شنیده شد.

etemad

نحوه هزینه کرد این میزان دارایی بلوکه شده که به نظر سقف آن تا 100 میلیارد دلار نیز می رسد از اهمیت بسیاری برخوردار است.این روزنامه با بررسی عنوان دیدار در تهران، آورد: نخستین مسافران به تهران پس از توافق هسته ای ایران و گروه ١+٥ مشخص شدند و از آمادگی شان برای حضور در کشورمان سخن گفتند: گویی توافق هسته ای پلی برای حضور در تهران است. حالا وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه ابراز علاقه مندی کرده اند تا پس از نزدیک به ١٢ سال به ایران بیایند. وزیر خارجه آلمان پس از جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران در وین، ابراز امیدواری کرد در آینده سفری به ایران داشته باشد. به گزارش فارس، فرانک والتر اشتاین مایر در این مورد به خبرگزاری رویترز گفت: من قطعا به ایران سفری خواهم داشت اما هم اکنون برنامه قطعی در این زمینه ندارم.

روزنامه اعتماد با انعکاس خبر افطار زنانه کابینه، نوشت: همزمان با حضور دولتمردان در دفتر رهبری برای مراسم افطار، در یکی از محلات جنوبی تهران، همسر رییس جمهور به همراه همسران وزرا به بازدید از شیرخوارگاه رقیه آمده اند. در این مراسم نه خبری از تحلیل ها و نظرات کارشناسانه در مورد توافق هسته ای هست و نه جشنی با این بهانه برپاست. هر چند که بازار تبریکات گرم است و میان همسران وزرا که دور یک میز نشسته اند، کلیپ طنز مربوط به مذاکرات که در شبکه تلگرام منتشر شده است، دست به دست می شود و بحث های مربوط به توافق، آرام و آهسته در بین میهمانان ویژه در جریان است، ولی فضای حاکم فضای دیگری است. همسران دولتمردان در جمعی ساده و صمیمی به بازدید کودکانی می روند که لبریز از مهر و عشق با وجود تمام مسایل و مشکلات شان بدون هیچ سوال و درخواستی از همسر رییس جمهور و همراهانش، میزبانان کوچک شیرخوارگاه رقیه هستند.

این روزنامه با بازتاب موضوع دولت ایستاد افشانی استاندار شد آورد: تاکتیک استعفای نمایندگان شکست خورد. دولت کارش را کرد؛ محمد علی افشانی استاندار فارس شد. نمایندگان استان فارس حالا در فکر هستند تا در مقابل این انتخابی که به کام آنها نبوده طرحی نو در اندازند. استیضاح وزیر کشور و عدم شرکت در مراسم معارفه استاندار؛ اینها تا اینجا 2 گزینه روی میز نمایندگان استان فارس برای نشان دادن مخالفت شان است؛ مخالفتی که البته به نظر نمی رسد راه به جایی ببرد. دولت در فاصله 16 اردیبهشت تا 24 تیر 2 مدیر عالیرتبه خود را با صحت و سلامت از میان گرداب اعتراض ها و فشارها گذرانده و به مسند مسوولیت رسانده است؛ اولی استاندار استان مرکزی و دومی هم استاندار جدید فارس.

روزنامه اعتماد عنوان های «به سرانجام رسیدن مذاکرات گام مهمی است»، «قدردانی هسته ای مراجع از دولت» و «شورای نگهبان طبق موارد قانونی رای می دهد» را نیز منتشر کرد.

کد خبر 301236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha