همشهری آنلاین: روزنامه کیهان در شماره پنجشنبه ۲۵ تیر، تیتر نخست خود را به پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رییس جمهوری با عنوان تاکید رهبر انقلاب به بررسی دقیق متن سند وین اختصاص داده است.

kayhan

به گزارش ایرنا، این روزنامه در بخشی از این خبر آورده است: در پی ارسال نامه رئیس جمهوری درخصوص سند هسته‌ای وین و تبریک این رخداد به رهبر انقلاب، معظم له در نامه کوتاهی بر ضرورت بررسی دقیق متن تاکید فرمودند.

این روزنامه عکس نخست خود را نیز به تیم مذاکره کننده که در بدو ورود به زیارت حرم حضرت امام رضا(ع) رفتند اختصاص داده و در توضیح این عکس آورده، وزیر امور خارجه کشورمان به همراه تیم مذاکره کننده هسته ای در بازگشت از وین مستقیما به مشهد مقدس رفته و بارگاه ملکوتی ثامن الائمه امام رضا (ع) را زیارت کردند.

یادداشت روز کیهان با موضوع توافق و 'چهار تصور اشتباه' به قلم محمد صرفی، توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 5+1 را مورد بررسی قرار داده است.

در بخشی از این یادداشت می خوانیم: توافقی که روز سه شنبه ایران و 1+5 به آن دست یافتند اگرچه ماهیتی هسته ای داشت اما به نظر می رسد امواج آن فراهسته ای خواهد بود و یا بهتر است اینگونه بگوییم برخی ها چه در داخل و چه در خارج سعی می کنند از این توافق، پلی برای رسیدن به اهدافی فراهسته ای بسازند.

این موضوع ارتباطی به کیفیت توافق مذکور نداشته و خوب یا بد بودن توافق مساله ای دیگر است که باید در جای خود به آن پرداخته شود. خوشبختانه متن کامل توافق - اگر چه به انگلیسی و نه فارسی- منتشر شده و با توجه به حجم متن - بیش از 150 صفحه - بررسی و قضاوت درباره این توافق اگرچه کاری زمان بر و ظریف است اما غیرممکن نیست.

این روزنامه خبرهای «واکنش معکوس بازار روزنامه های ذوق زده را شوکه کرد، روایت آرمان از حباب عیدی هسته ای و رویکرد غرب تغییر کرده که تاریخ ورق بخورد؟» را به عنوان اخبار ویژه خود برگزید.

«اولین نتایج توافق در بازار، ارز و سکه گران شد، بورس سقوط کرد، مرحله دوم عملیات الانبار عراق، فلوجه در آستانه آزادی کامل قرار گرفت» از دیگر خبرهای مهم این روزنامه است.

کد خبر 301231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha