همشهری آنلاین: سومین نشست کمیته خصوصی‌سازی شرکت‌های نفتی قابل واگذاری سه شنبه 30 مرداد 86 در شرکت بورس برگزار شد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس، روسای ستادهای اصل 44 چهار شرکت مادر تخصصی وزارت نفت، مدیران مالی و نیز معاون آماده‌سازی سازمان خصوصی‌سازی و مدیرعامل و مدیر پذیرش شرکت بورس در این نشست حضور داشتند.

شرکت‌های مادر تخصصی بر اساس دستور جلسه نشست قبل، کارگزاران معرف هر یک از شرکت‌های مشمول واگذاری را انتخاب و معرفی کردند و کارگروه‌های لازم نیز مشخص و دستور کار آنها تعیین شد.

در این نشست مشکلات مربوط به ضمانت‌نامه‌های شرکت های مادر تخصصی که در قبال وام‌های دریافتی شرکت‌های مشمول، تادیه شده به خصوص ضمانت‌نامه‌هایی که به نفع بانک‌های خارجی صادر شده است مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ارقام دقیق آن برای ارائه راهکار به سازمان خصوصی‌سازی اعلام شود.

مقررات استخدامی کنونی شرکت‌ها و لزوم تدوین آیین‌نامه‌های جدید نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد کارگروه حقوقی و اداری پیشنهادهایی را ارائه کند.

همچنین قرار شد شرکت‌های مادر تخصصی نیز وکالت ‌نامه‌های مربوط به واگذاری را به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دهند.

درباره شرکت ملی گاز ایران نیز مقرر شد کارگروه‌ها تشکیل و بررسی لازم برای چگونگی آماده‌سازی آنها برای ورود به بورس انجام شود.

طی این نشست، شرکت‌های مادر تخصصی تمایل خود مبنی بر واگذاری شرکت‌ها از طریق بورس را نسبت به روش مزایده اعلام کردند که و قرار شد بررسی‌های لازم به طور مستقیم توسط خود شرکت‌ها اجرا و پیشنهادهای لازم ارائه شود.

همچنین تمایل شرکت ملی پتروشیمی به عنوان یک هلدینگ برای ورود به بورس مطرح شد که در صورت تحقق چنین امری، مزایای زیادی از بعد اقتصادی، فنی، تحقیق و توسعه و رقابت در بازارهای جهانی برای این بخش ایجاد خواهد شد.

کد خبر 29557

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز