چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

گروه بورس: شرکت سایپا به دنبال انتشار گزارش مالی جدید، برنامه‌های آینده خود را نیز تشریح کرد.

 سایپا به تازگی با صدور اطلاعیه‌ای موضوع افزایش سرمایه خود را به اطلاع بورس و سهامداران رساند.

براین اساس سرمایه شرکت سایپا از 7هزار میلیارد ریال به 9هزار و 654 میلیارد ریال افزایش یافت. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته شرکت انجام شده است.

احمد قلعه‌بانی مدیرعامل شرکت ساپیا درباره افزایش سرمایه شرکت گفت: این افزایش سرمایه از محل بخشی از سود شرکت در سال جاری اعمال شد و بار دیگر شرکت سایپا در رده بزرگترین شرکت‌های بورس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ظرف چند سال گذشته سرمایه سایپا از 6هزارمیلیارد تومان به 96هزار میلیارد تومان افزایش یافته است ،گفت: این افزایش سرمایه‌ها قدرت سایپا را در اجرای پروژه‌ها افزایش خواهد داد و ما قصد داریم تا با به کارگیری این سرمایه‌ها توانایی و میزان سودآوری شرکت را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که هدف از این افزایش سرمایه چه بوده است؟ گفت: برنامه‌های زیادی در مورد ایجاد پلان‌های جدید و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مختلف در دستور کار سایپا است و ضمن اینکه هم اکنون خط تولید سایپا در کشورهای سوریه و ونزوئلا آغاز شده و برنامه‌ ما این است که ظرف 4تا 5 سال آینده به غیر از صادرات محصولاتمان خط تولید و پلان سایپا را نیز در 5یا 6 کشور راه‌اندازی کنیم.

برنامه عرضه زیرمجموعه‌های سایپا

قلعه بانی در ادامه از آغاز واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه سایپا تا 3 ماه آینده خبر داد و گفت: برنامه واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه سایپا حداکثر از 3 ماه ‌آینده در بورس آغاز می‌شود.

وی افزود: شرکت سایپا قصد دارد تا در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های خصوصی‌سازی دولت دارایی‌های غیراستراتژیک خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گفته مدیرعامل سایپا براساس این طرح همه شرکت‌های قطعه‌ساز زیرمجموعه سایپا و شرکت‌های غیر استراتژیک ظرف ماه‌های آینده واگذار خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: براین اساس تمامی سهام سایپا در شرکت‌های زیرمجموعه به غیر از 3 شرکت زامیاد، پارس خودرو و سایپا دیزل واگذار خواهند شد. وی تصریح کرد: همچنین سهام سایپا در این 3 شرکت تا سقف 51 درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: مابقی سهام ما در شرکت‌های زامیاد، سایپا دیزل و پارس خودرو به فروش خواهد رسید و تنها 51 درصد از سهام این 3 شرکت در دست سایپا باقی خواهند ماند و ما همچنان وظیفه مدیریتی خود را در این سه شرکت انجام خواهیم داد.

مدیرعامل سایپا ابراز امیدواری کرد :سهام شرکت‌های زیرمجموعه سایپا حداکثر تا انتهای سال آینده به فروش برسد و سهام سایپا در شرکت‌های قطعه‌ساز نیز به حداقل ممکن در این مدت برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه میزان از سهام این شرکت‌ها واگذار خواهد شد گفت: تلاش ما این است تا 100درصد سهام را واگذار کنیم. و در حال حاضر مراحل مطالعاتی کار آغاز شده و هر زمان که مشتری وجود داشته باشد سهام این شرکت‌ها برای فروش ارائه خواهد شد.

قلعه بانی در پاسخ به این پرسش که آیا مشتری هندی شرکت زامیاد درخواست خود را برای خرید ارائه کرده است یا خیر گفت: مذاکراتی در این زمینه داشته‌ایم اما هنوز هندی‌ها جوابی در این زمینه نداده‌اند.

کد خبر 29033

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز