یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر نیرو از واگذاری سهام 7 نیروگاه برق به بخش خصوصی از طریق بورس خبر داد.

سید پرویز فتاح گفت: تا پایان امسال سهام بسیاری از شرکت‌های حوزه ساتکاپ عرضه می‌شود.

وی در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر با تاکید بر آمادگی وزارت نیرو برای تسریع در روند واگذاری سهام نیروگاه‌ها به بخش خصوصی تصریح کرد: از 6 ماه پیش شرایط واگذاری این 7 نیروگاه به اتمام رسیده است و با توجه به آمادگی شرایط داخلی وزارت نیرو، امیدواریم سازمان خصوصی سازی کار واگذاری سهام این نیروگاه‌ها را زودتر انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این نیروگاه‌های برق بیش از 5 هزار مگاوات است، افزود: وزارت نیرو پس از واگذاری سهام نیروگاه‌های یاد شده مرحله دوم واگذاری ها را اعلام خواهد کرد.
فتاح با تاکید بر اینکه هم اکنون هیچ مانعی بر سر راه واگذاری سهام در حوزه نیرو وجود ندارد تصریح کرد: وزارت نیرو متناسب با شرایط و کشش بازار آماده واگذاری سهام بر اساس سیاست های اصل 44 قانون اساسی است.

وی همچنین درباره توسعه شبکه آبیاری و آبرسانی به زمین های کشاورزی گفت: تلاش می کنیم عقب ماندگی تاریخی را در شبکه های آبرسانی 3 و 4 در بخش کشاورزی با کمک وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به وضع خوب ذخیره آب در سال جاری جبران کنیم.

وزیر نیرو، سوم اسفند 85 گفته بود که 28 نیروگاه با مجموع ظرفیت 22 هزار مگاوات در مرحله ساخت یا امضای قرارداد است که بر اساس اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار می شوند.

کد خبر 29297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز