همشهری‌آنلاین: به مناسبت روز ملی شوراها، همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری با همت شورای اسلامی شهرستان ری با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری و معاونین فرماندار، بخشداران، دهداران و اعضای شوراهای شهر و روستا در مشهد مقدس برگزار شد.

همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کهریزک، دکتر مجید راوندی ریاست شورای اسلامی شهرستان ری در این همایش گفت ما آمادگی داریم به عنوان نماینده مردم با دولت همکاری داشته باشیم تا در راه پیشبرد در جمهوری اسلامی نقشی داشته باشیم و در راستای سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی یک همدلی بین دولت و مردم ایجاد کنیم و به اهداف دولت برای کاهش فقر، بیکاری و تورم کمک کنیم و همیشه اقتدار جمهوری اسلامی را حفظ نماییم.

در ادامه دکتر هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری شوراهای اسلامی شهر را مصادیق عینی و جلوه‌های بی‌بدیل مشارکت ملی در فرآیند مدیریت و واگذاری امور به مردم دانست و افزود جایگاه مشورت در دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی یادآور شد: بر اساس قانون اساسی، اداره امور کشور به اتکای آرای عمومی صورت می‌گیرد و حق حاکمیت ملی از طریق انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه 6 اصل از قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص یافته است، اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، در قبال حکومت اسلامی و نظام سیاسی از یک طرف و مردم از طرف دیگر مسئول هستند. در مقابل حکومت به این خاطر که نظام سیاسی بخشی از اختیارات خود را به شورا تفویض کرده است و در قبال مردم به دلیل اعتماد آحاد جامعه به آنها و انتخاب‌شان برای پیگیری مطالبات اجتماعی، فرهنگی و عمرانی، مسئول هستند.

کد خبر 293895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha