همشهری آنلاین: یکی از دو مظنون دستگیرشده در ارتباط با قتل بوریس نمتسوف رهبر مخالفان روسیه از نیروهای پلیس جمهوری خودمختار چچن بوده است.

بوریس نمتسوف رهبر مخالفان روسیه

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو، انتظار می رود آنزور کوباشف و زائور داوودف که دیروز در ارتباط با قتل نمتسوف دستگیر شدند امروز در دادگاهی در مسکو حاضر شوند.

آلبرت باراخایف دبیر شورای امنیتی منطقه اینگوش گفت: داوودف نزدیک به 10 سال در واحد ضابط قانون وزارت کشور چچن خدمت می کرده است.

به گفته باراخایف این دو فرد روز شنبه در اینگوش دستگیر شده اند که شماری از اعضای خانواده آنها نیز در این محل ساکن هستند. هنوز معلوم نیست ایا داوودف از خدمت در پلیس کنار رفته است یا خیر.

نمتسوف رهبر مخالفان دولت روسيه روز 27 ماه فوریه 2015 (8 اسفند) در مسکو به ضرب گلوله فرد ناشناسی کشته و روز سه شنبه سوم مارس (12 اسفند) به خاک سپرده شد.

بیش از 20 هزار نفر از مخالفان دولت روسیه روز یکشنبه گذشته با برپایی تظاهراتی، دولت و شخص ولادیمیر پوتین را مسئول قتل نمتسوف دانسته و شعارهایی علیه وی سر دادند. با وجود این که سازمان های امنیتی روسیه اعلام کرده اند به تحقیق در مورد حادثه قتل نمتسوف می پردازند، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بسیاری دولت روسیه را مسئول این قتل دانستند.

بحث برپایی انقلاب رنگی در روسیه در روزهای اخیر به دنبال قتل نمتسوف داغ شده است و برخی مقام های روس سازمان های اطلاعاتی غربی را کارگردان این حادثه دانسته اند که از این طریق برای بی ثبات کردن جامعه روسیه تلاش می کنند.

فرد مظنون به قتل رهبر مخالفان دولت روسیه خودکشی کرد

یک فرد مظنون به قتل بوریس نمتسوف رهبر مخالفان دولت روسیه در گروزنی پایتخت جمهوری چچن خودکشی کرد.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از یک مقام امنیتی جمهوری چچن، یک فرد مظنون به شرکت در قتل نمتسوف روز یکشنبه در گروزنی به محاصره نیروهای امینی درآمده و با انفجار نارنجک خودکشی کرد.

این فرد که در خانه خود محاصره شده بود قبل از خودکشی به سوی ماموران امنیتی نارنجک پرتاب کرد اما بر اثر انفجار آن کسی آسیبی ندید.

در همین حال رسانه های روسی ازجمله شبکه اول تلویزیون روسیه امروز از دستگیری یک فرد دیگر مظنون به شرکت در قتل بوریس نمتسوف رهبر مخالفان دولت روسیه خبر داد.

گفته می شود فرد دستگیر شده به نام شهید گوباشف چچنی است و برادر آنزور گوباشف است که دیروز به همراه زائور دودایف توسط ماموران سازمان امنیت فدرال و وزارت کشور روسیه دستگیر شدند.

در همین حال ولادیمیر مارکین سخنگوی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه روز شنبه در مورد دو فرد دستگیر شده گفت: مراجع قضایی روسیه شاهد حاکی از شرکت آنزور گوباشف و زائور دودایف در قتل بوریس نمتسوف به عنوان سازمان دهنده و مجری قتل در دست دارند.

آلکساندر بورتنیکوف رییس سازمان امنیت فدرال روسیه روز شنبه اعلام کرد تحقیقات برای یافتن همدستان این افراد در قتل نمتسوف جریان دارد.

بوریس نمتسوف رهبر مخالفان دولت روسیه روز 27 فوریه بر روی پلی در نزدیکی کاخ کرملین در جریان تیراندازی فرد ناشناسی کشته شد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه این قتل را رسوایی برای روسیه خواند و به سازمان های امنیتی روسیه دستور داد تمام تلاش خود را برای شناسایی و دستگیری عاملان این قتل به عمل آورند.

کد خبر 289333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha