اصرار کارشناسان بر ضرورت تعیین تکلیف زودتر روسای دانشگاه‌های کشور بی‌نتیجه ماند و تصمیم‌گیری درباره رئیس دانشگاه تهران و ۲۹دانشگاه دیگر که همچنان با سرپرست اداره می‌شوند، به سال آینده موکول شد.

دانشگاه تهران

درحالي‌كه مدت‌ها وزارت علوم بدون سرپرست فعاليت مي‌كرد و نابساماني موجب گسترش انتقاد‌ها مخصوصا درباره تعيين رئيس اصلي‌ترين دانشگاه كشور شده بود، به‌نظر مي‌رسد حالا اين شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي است كه دراين باره بايد سريع‌تر عمل كند.درحالي‌كه پس از جلسه آخر شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي در هفته گذشته خيلي‌ها منتظر نتيجه بررسي پرونده نيلي و نظر اعضاي شورا درباره او بودند، باز هم خبر تازه‌اي در اين‌باره منتشر نشد. وزير علوم درباره عدم‌بررسي اسامي معرفي شده به شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي توسط اين شورا سكوت كرد و فقط گفت: ما همه دانشگا‌ه‌هايي كه با سرپرست اداره مي‌شوند را به شورا معرفي كرده‌ايم و حدود 30اسم در دستور كار شورا براي بررسي وجود دارد.

اما پس از بررسي نشدن اين موضوع در جلسه آخر شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي، يك عضو اين شورا اعلام كرد، اعضا تا پايان امسال جلسه‌اي نخواهند داشت. به اين ترتيب تعيين تكليف رؤساي دانشگاه‌هاي تهران و فرهنگيان عملا به بعد از عيد و دست‌كم تا يك‌ماه ديگر موكول شد.

  • در انتظار تصحيح شورا

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد محمديان در پاسخ به پرسش خبرگزاري مهر درباره علت تعيين تكليف نشدن رئيس دانشگاه تهران در جلسه اخير شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي گفت: اين مسئله را از دبيرخانه شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي بپرسيد؛ موضوع در جلسات مطرح نشد كه نظر داده شود.

وي در رابطه با هشدار نهادهاي نظارتي نسبت به طولاني شدن دوره سرپرستي برخي دانشگاه‌ها ازجمله دانشگاه تهران، افزود:« اين موضوع بايد در شورا مطرح شود تا نظر داده شود و تا وقتي در دستور كار قرار نگيرد، نمي‌توان نظر داد. در رابطه با دانشگاه فرهنگيان نيز وضعيت همينطور است و اصل موضوع در جلسه مطرح نشده است.»

تا‌كنون تعداد زيادي از نمايندگان مجلس به اين وضعيت اعتراض كرده‌اند. غلامعلي حدادعادل كه خود عضو شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي هم هست پيش از اين از فرهادي وزير علوم خواسته بود هرچه زودتر درباره رياست دانشگاه تهران به جمع‌بندي برسد.دكتر مخبردزفولي، دبير اين شورا نيز آذر‌ماه امسال وضعيت دانشگاه تهران را يكي از غصه‌ها و دغدغه‌هاي خود اعلام كرد.

او با بيان اينكه « زماني كه دانشگاهي رئيس ندارد سرپرست نمي‌تواند بسياري از تصميمات را بگيرد و برنامه‌ريزي كند» از اداره دانشگاه تهران با سرپرست انتقاد كرد حالا از معرفي نيلي به‌عنوان گزينه وزارت علوم براي رياست دانشگاه تهران نزديك به 2‌ماه مي‌گذرد و هنوز شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي در اين‌باره تصميم‌گيري نكرده است. دانشگاه تهران اما تنها دانشگاهي نيست كه بلاتكليف مانده است. دانشگاه فرهنگيان نيز كه به‌عنوان يكي ديگر از دانشگاه‌هاي مادر در زمينه تربيت معلمان تاسيس شده، همچنان با سرپرست اداره مي‌شده و مي‌شود! دانشگاه فرهنگيان تاكنون رئيس نداشته است و سرپرستان قبلي آن اسدالله اسدي‌گرمارودي و جهانبخش محبي‌نيا بوده‌اند. از ۲۴ شهريور ۱۳۹۲، محمود مهرمحمدي به سرپرستي دانشگاه منصوب شده و تاكنون عهده‌دار اين سمت است.اداره دانشگاه‌ها با سرپرست در حالي است كه براساس قانون هر دانشگاه فقط مي‌تواند به‌مدت 6‌ماه توسط سرپرست اداره شود و اين مدت تنها براي زمان محدودي قابل تمديد است.

کد خبر 289279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha