همشهری‌آنلاین: پروفسور ویکتور سادوینچی رئیس دانشگاه دولتی مسکو ضمن دیدار با دکتر محمود نیلی احمدآبادی، سرپرست دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه تهران امضا کرد.

به گزارش سايت دانشگاه تهران، پروفسور سادوینچی که به همراه دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه به ایران سفر کرده است هدف از این دیدار را تمدید تفاهم‌نامه همکاری بین دو دانشگاه عنوان كرد.

وی با اشاره به سفر 15 سال پیش خود به ایران و دیدار با رئیس وقت دانشگاه تهران گفت: برای من افتخار بزرگی است که این فرصت را پیدا کردم که دوباره از دانشگاه تهران دیدار کنم.

وی با ابراز ناخرسندی از کاهش سطح همکاری‌های بین دو دانشگاه اظهار امیدواری کرد با امضای تفاهم‌نامه و همچنین پروتکل‌های لازم همکاری‌های بین دو دانشگاه افزایش یابد.

وی همچنین با تبریک هشتادمین سال تصویب قانون تأسیس دانشگاه تهران لوح تبریکی را به همین مناسبت به سرپرست دانشگاه تهران اهدا کرد.

دکتر نیلی احمدابادی سرپرست دانشگاه تهران نیز با معرفی دانشگاه تهران و توانمندی‌های علمی این دانشگاه به ویژه در علوم جدید خواهان گسترش همکاری با دانشگاه مسکو به ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی شد.

سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به مسئولیت و سمتی که پروفسور سادوینچی در تدوین سیاست علمی روسیه دارند خواستار همکاری بیشتر دو دانشگاه در زمینه علوم جدید شد.

وی با تأکید بر نقش علم بر گسترش روابط دوستانه بین کشورها گفت: قطعاً دیپلماسی علمی قوی تر از دیپلماسی رسمی و سیاسی عمل می‌کند و می‌تواند به دوستی بیشتر بین ملت‌ها کمک کند.

رؤسای دو دانشگاه با معرفی توانمندی‌های متقابل دانشگاه‌ها در زمینه علوم جدید، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، ابر رایانه‌ها، فلسفه و ...برای همکاری‌ها در این زمینه‌ها تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین راه‌های همکاری‌های علمی بین دو دانشگاه را در زمینه مختلف بررسی کردند.

در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو از سوی رؤسای این دو دانشگاه امضا شد.

گفتنی است دانشگاه دولتی مسکو از دانشگاه‌های بسیار معتبر روسیه در زمینه‌های مختلف علوم است که تحصیل در این دانشگاه غالباً به صورت کارشناسی ارشد پیوسته در دوره 6 ساله به تربیت متخصصان در زمینه‌های مختلف می‌پردازد .

یادآور می‌شود دانشگاه دولتی مسکو تنها دانشگاه روسیه است که رئیس آن مستقیم از سوی رئیس جمهور این کشور منصوب می‌شود.

کد خبر 298119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha