همشهری آنلاین: صبح امروز همایش ایمنی و گردهمایی روسای بازرسی و ایمنی مناطق و یگان‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در ستاد این قرارگاه آغاز شد.

پدافند هوایی

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی در این همایش دکتر کسری صدری، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر گروه مهندسی ایمنی صنعتی این دانشگاه در تعریف ایمنی گفت: ایمنی در امنیت بودن، در سلامت بودن و مصونیت داشتن است و چیزی ایمن است که عاری از خطرات شناخته شده باشد.

وی ریشه حوادث را در دو بخش فاکتورهای شخصی و ضعف سازمانی دسته‌بندی نمود و ادامه داد: عدم مهارت، تجربه و دانش، اشتباه فهمیدن، حسادت، خودسری، ترس، عجله، فراموش کاری، فشارهای فیزیکی و روانی، بیماری، آلرژی و معلولیت‌های فیزیکی از جمله فاکتورهای شخصی در بروز حوادث می‌باشد.

دکتر صدری اصلی‌ترین علل بروز حوادث را بخش ضعف‌های سازمانی دانست و گفت: ناکافی بودن استانداردها در روش‌های انجام کار، نبود خط مشی ایمنی، استفاده نادرست از دستگاه‌ها و ابزارها، ایمن نبودن محیط کار و ضعف در سیستم‌ها از مهمترین عوامل ضعف سازمانی در بروز حوادث هستند.

مدیر گروه مهندسی ایمنی صنعتی دانشگاه شهید بهشتی که در جمع روسای بازرسی و ایمنی مناطق و یگان‌های قرارگاه پدافند هوایی صحبت می کرد مدیریت صحیح را که باعث عدم ایجاد ترس و استرس و تحریک کارکنان به انجام اعمال خطرناک شود را از مهمترین راه کارهای مقابله با بروز حوادث دانست.

کد خبر 288146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha