همشهری آنلاین: اعزام عناصر گروهک تروریستی داعش به یمن و تبدیل این کشور به عراقی دیگر بخشی از سناریوی وحشتناک در نظر گرفته شده در سند راهبردی آمریکا برای منطقه خاورمیانه بشمار می‌رود.

جایگاه داعش در سند راهبری آمریکا برای خاورمیانه

به گزارش ايرنا، پایگاه اینترنتی رأی الیوم با انتشار این مطلب افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده در تهیه و تنظیم این سند شماری از کارشناسان امنیتی و رسانه ای منطقه و یمن نیز مشارکت دارند.

بر پایه سند یاد شده عربستان و مصر غرق در آشوب خواهند شد و بودجه عربستان هزینه خواهد شد و آمریکا با صرف میلیاردها دلار جنگ طائفه ای طولانی مدت به راه خواهد انداخت و طی آن صدها هزار تن از مسلمانان از مذاهب مختلف کشته خواهند شد.

در این سند آمده است : یمن هم اکنون در مسیر عراق و سوریه گام برمی دارد و جنگ داخلی در یمن بخش ناچیزی از نقشه شوم بزرگ ترسیم شده از سوی آمریکا برای جهان عرب را تشکیل می دهد.

سند مزبور در مورد نحوه درگیر شدن مصر در نقشه آمریکا توضیحی ارائه نداده است اما بطور مفصل سرنوشت در نظر گرفته شده برای عربستان را شرح داده است.

رای الیوم به نقل از روزنامه 'عدن الغد' افزود : هدف از درگیری های به وجود آمده در جهان عرب سرنگون کردن دو کشور بزرگ عرب عربستان و مصر است. این نقشه شوم با تجزیه طائفه ای عراق آغاز شده است.

در سند مزبور آمده است: داعش به عنوان یک قدرت غیرقابل تصور بخشی از نقشه شوم آمریکا را تشکیل می دهد که بر مناطق وسیعی از عراق تسلط یافته است و سعی دارد تا مناطق شیعه نشین از جمله بغداد را مورد تهدید قرار دهد بدون آنکه بخواهد آنها را سرنگون کند.

بر اساس این طرح عربستان به سوی تامین هزینه جنگهای طائفه ای طولانی مدت سوق داده خواهد شد و خطرات موجود در عراق رژیم آل سعود را وادار خواهد کرد تا هزینه آن را از بودجه سعودی ها بپردازد.

در سند مزبور آمده است : آمریکا ادعا می کند در حال نبرد با داعش است اما در واقع برخلاف آن عمل می کند. داعش با نیروهای بسیار شهرها را همچنان مورد تاخت و تاز خود قرار می دهد و جنگنده های آمریکا برای یک بار هم آنها را مورد هدف قرار نمی دهند که به عنوان مثال می توان به یورش داعش به ناحیه البغدادی در دوازدهم فوریه 2015 اشاره کرد.

سند افزود: جنگ علیه داعش در عراق تا سالها ادامه خواهد یافت و سرنوشت آن مشخص نخواهد شد تا عربستان از نظر مالی دچار فرسایش شود تا فشارها بر آن افزایش یابد و در آینده صحنه نبرد به درون عربستان کشیده شود.

سند خاطرنشان کرد : القاعده در یمن استانهای شبوه ، ابین ، وادی حضر موت و المهره در جنوب و مأرب و البیضاء و بخش های پراکنده إب را در اختیار دارد و تنها عدن و المکلا در اختیار دولت باقی خواهد ماند . آمریکا اجازه نخواهد داد این دو منطقه در اختیار القاعده قرار گیرد زیرا برای کشتیرانی بین المللی حائز اهمیت هستند.

آمریکا ادعا خواهد کرد که در حال نبرد با القاعده در یمن است و عربستان را متقاعد خواهد کرد تا هزینه این جنگ را بپردازد و حملات هوایی آغاز خواهد شد و سناریوی عراق و سوریه بار دیگر در یمن تکرار خواهد شد .

اما در سطح بین الملل اوضاع در مورد یمن به مانند عراق پیش خواهد رفت . روسیه از دولت 'حوثی ها' در شمال این کشور حمایت خواهد کرد و از اتخاذ هر گونه اقدام سیاسی واقعی به منظور پایان یافتن نبرد در یمن جلوگیری خواهد کرد و آمریکا نیز به ادعای خود مبنی بر نبرد با القاعده ادامه خواهد داد و خواستار دریافت کمک بیشتری از عربستان خواهد شد.

بر پایه این گزارش، روسیه همانند عراق به ادعای خود مبنی بر تلاش جهت دستیابی به راه حل واقعی ادامه خواهد داد و به طرفهای درگیر در یمن چند تن سلاح خواهد فروخت و آمریکا نیز هزینه حملات هوایی خود را از عربستان دریافت خواهد کرد و بدین ترتیب آمریکا و روسیه هر دو سود خواهند برد.

بر اساس مرحله سوم نقشه آمریکا ، نبرد از عراق و سوریه به عربستان سرایت خواهد کرد و اهل تسنن و تشیع در این کشور به جان هم خواهند افتاد و صدها هزار تن از دو طرف کشته خواهند شد و عربستان غرق آشوب و هرج و مرج خواهد شد.

کد خبر 287815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha