همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:ارتش با تمام امکانات آماده میزبانی از زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس است.

ابراهیم گلفام

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ ستاد دکتر ابراهیم گلفام که امروز چهارشنبه در همایش بزرگ راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت،ادامه داد: ارتش در بحث روایت دفاع مقدس خیلی حساس است.

وی گفت: راوی دفاع مقدس ضمن پرهیز از هرگونه تحریف، عین واقعیت را به مخاطبان عرضه کند زیرا زیاده‌گویی شکل حادثه رخ داده را به هم می‌زند و ما در همایش راهیان نور امروز که با حضور 150 نفر از راویان برگزار شد مسائل مختلف راویان را تبیین و بررسی کردیم. البته ما 250 راوی داریم که تنها 150 نفر آن‌ها در این همایش حضور داشتند و تعداد دیگری هم، هم اکنون در منطقه عملیاتی آماده میزبانی از زائران هستند.

سرتیپ گلفام اظهار کرد: ما در مرحله اول از راویان و پیشکسوتان حاضر در هشت سال جنگ تحمیلی برای روایت وقایع استفاده می‌کنیم. البته منتظر گذر زمان نمی‌مانیم زیرا در کنار این پیشکسوتان، از راویان جوان هم استفاده می‌کنیم تا برای آینده روایت‌گری،ماهرتر شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش تمامی یگان‌های رزمی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در طول جنگ هیچ عملیاتی نمی‌بینیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن‌ها حضور نداشته باشد. بررسی نقش نیروی هوایی، هوانیروز، نیروی زمینی و پدافند این نقش را بیشتر نمایان می‌کند. بنابراین ما نباید نقش یک نیرو را در توصیف وقایع جنگ نادیده بگیریم. اینجاست که باید همه راویان دقت کنند حوادث را از زاویه شخصی روایت نکنند بلکه از زوایای حقایق موجود بیان کنند.

سرتیپ گلفام همچنین با اشاره به حضور متعدد مقام معظم رهبری در یادمان‌های دفاع مقدس اظهار کرد: فرمایشات راهگشای ایشان همواره در اولویت اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه اردوهای راهیان نور و سایر زمینه‌ها قرار دارد و ما در این باره کارهای متعددی انجام داده‌ایم تا منویات مقام معظم رهبری به طور کامل محقق شود.

وی با اشاره به یادمان‌های در اختیار ارتش برای خدمت‌رسانی به زائران راهیان نور گفت: یکی از اقدامات ویژه ما در یادمان دهلاویه،ارائه خدمات فضای مجازی از جمله اینترنت به زائران است. همچنین سیستم‌های متناسب خدمت‌رسانی به دانشجویان، خودروهای شخصی و سایر زائران تعبیه شده است.

سرتیپ گلفام همچنین اظهار کرد: ما بعضی یادمان‌ها را هم گویاسازی کرده‌ایم. به عنوان مثال در یادمان چذابه محوطه‌ای را برای بازدید زائران مین‌زدایی کرده‌ایم و حصاری قرار داده‌ایم تا زائران بتوانند این مکان را که یک مکان بکر و مربوط به دفاع مقدس است، زیارت کنند. همچنین یادمان شهید شیرودی، یادمان تمرچین، یادمان شهید کشوری و پادگان ابوذر هم از جمله یادمان‌های ارتش در غرب و شمالغرب کشور در زمان مناسب فصلی خود پذیرای زائران خواهند بود. در پایگاه هوایی دزفول هم نمایشگاه هوایی در طول بازدید زئران از مناطق عملیاتی جنوب دایر خواهد بود و پیشکسوتان نیروی هوایی در حین پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی حوادث دوران جنگ را در بخش هوایی به زائران توضیح خواهند داد.

وی اظهار کرد:هیأت معراف جنگ شهید صیاد شیرازی هم کتاب «معارف جنگ» که مجموعه‌ای از یافته‌ها،ذخائر و دستاوردهای جنگ است را منتشر کرده که می‌تواند مورد استفاده راویان دفاع مقدس قرار بگیرد. کتاب «روایتگری» هم را منتشر کرد‌ه‌ایم.

سرتیپ گلفام همچنین گفت: مجموعه مسایل یک سال گذشته اردوهای راهیان نور هم بر اساس واقعیت‌ها گزارش جامع و کاملی از نقاط قوت و کاستی‌ها را تهیه و حضور فرمانده کل ارتش ارائه کردیم تا امسال با کمترین کاستی به زائران خدمت کنیم.

وی خطاب به اهالی رسانه هم گفت که قرارگاه مرکزی راهیان نور در اهواز آماده میزبانی است و تمام امکانات اطلاع‌رسانی در این قرارگاه مهیاست و دست‌اندرکاران ارتش در مناطق عملیاتی همپای اهالی رسانه خدمت‌رسانی خواهند کرد.

کد خبر 287569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha