5 روز پس از قتل خونین در« نیوآرک » ایالت نیوجرسی آمریکا، کارآگاهان جنایی پلیس 2 مظنون اصلی این جنایت فجیع را دستگیر کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس: در جریان این جنایت وحشتناک مردان مرموز 4 دانش آموز را نیمه شب در حیاط مدرسه‌ای به رگبار بستند.

اعدام در حیاط مدرسه

نیمه شب یکشنبه گذشته، کارآگاهان پلیس جنایی «نیوآرک » ایالت نیوجرسی آمریکا با ماجرای جنایتی مرموز روبرو شدند، در جریان این جنایت 4 دانش آموز دبیرستانی  به انگیزه‌ای نامشخص به رگبارگلوله بسته شده بودند.

شاهدان به پلیس گفتند که مردان مسلح پس از آنکه این 4 دانش آموز را که در حیاط مدرسه و در زیر نور پروژکتورها  در حال  گوش دادن به موسیقی و آوازخواندن بودند به محاصره درآوردند آنها را با تهدید به کنار دیوارمدرسه کشاندند.

آنها سپس ترنسل آریل 18 ساله، داشون هاروی 20 ساله و لوفمی هایتوور20 ساله را مجبور کردند مقابل  دیوار مدرسه زانو بزنند و پس از آن با  بی رحمی و از فاصله نزدیکی مانند اجرای مراسم اعدام، سه دانش آموز جوان را  از پشت سر هدف گلوله قرار دادند.

مردان مسلح لحظاتی بعد چهارمین دانش‌آموز یعنی ناتاشا آریل 19 ساله که  خواهر ترانسل آریل- نخستین  قربانی- بود، را از ناحیه سرهدف قرار داده و سپس در تاریکی شب ناپدید شدند، این در حالی بود که هیچ یک از شاهدان چهره عاملان جنایت را شناسایی نکرده بود.

شبح وحشت بر فراز نیوآرک

 این جنایت که شباهت زیادی به اعدام های دسته جمعی داشت، حتی مردم شهر نیوآرک که با 63 قتل در سال 2006 یکی از بالاترین نرخ‌های جنایت در آمریکا را دارد در شوک فرو برد و مردم را در اعتراض به این ماجرا به خیابان‌ها کشاند.

دستگیری 2 متهم

در حالی که هیچ شاهدی به جز ناتاشا آریل- دختر 19 ساله‌ای که از این حادثه وحشتناک جان سالم به در برده و در حال حاضر در بیمارستان تحت معالجه پزشکی قرار دارد، چهره عاملان جنایت را ندیده است، پلیس عملیات جستجوی گسترده ای را برای یافتن ضاربان و انگیزه آنها آغاز کرده است.

کارآگاهان در نخستین مرحله به بررسی آثار برجای مانده در صحنه جنایت دست زدند و با توجه به این آثار توانستند 2مظنون اصلی را شناسایی کرده و در 2عملیات ضربتی جداگانه آنها را دستگیر کنند.

بنا به این گزارش، یکی از دستگیرشدگان یک نوجوان 15 ساله است که به دلیل سنش پلیس نام او را برای خبرنگاران فاش نکرده است، دومین دستگیرشده یک مرد 31 ساله اسپانیایی زبان به نام جوزف کارانزا است که از مدتی قبل  تحت تعقیب پلیس آمریکا قرار داشته است.

قاضی پائولا دوو- بازپرس جنایی نیوآرک- درباره دستگیر شدگان می گوید: کارانزا با توجه به اثر انگشتش و بررسی گلوله‌‌های پیدا شده در صحنه جنایت که کالیبر آن با کالیبر اسلحه کارانزا که در ماجرای جنایی دیگری از آن استفاده کرده شباهت دارد شناسایی شده است.

او می‌افزاید این مهاجر جنایتکار که دوستانش او را «لوس لا چیرا» صدا می زنند، به  اتهامات حمله مسلحانه و به همراه داشتن اسلحه غیرمجاز تحت تعقیب پلیس آمریکا قرار داشته، او همچنین سابقه‌ای از آزار و اذیت کودکان دارد، در یک پرونده او متهم شده است به مدت 4سال یک کودک 5ساله را - که اکنون 9 سال سن دارد - مورد آزار قرار داده است.

به گفته وی این مرد جوان در حال حاضر به اتهام 3قتل و یک مورد اقدام به قتل و سرقت  با وثیقه یک میلیون دلاری راهی زندان شده است.

بازپرس جنایی درمورد دومین متهم که یک نوجوان 15ساله است سکوت می کند و با تایید خبر دستگیری اومی گوید نتیجه بازجویی از این نوجوان بعدا اعلام خواهد شد اما ما تلاش می‌کنیم تا او را مانند یک بزرگسال تحت بازجویی قرار دهیم، این جنایت به شدت مردم را وحشتزده کرده است.

او می‌افزاید: افراد دیگری نیز در این جنایت وحشتناک و  باورنکردنی دخالت داشته‌اند که اکنون در تعقیب آنها هستیم، اما درباره انگیزه واقعی  آنها  از ارتکاب این جنایت چیزی نمی دانیم.

در همین حال آقای بروکر، شهردار نیوآرک با بیان اینکه نخستین فرضیه‌ها بیانگر آنست که این جنایت احتمالا با انگیزه سرقت صورت گرفته می گوید: من درباره درستی یا نادرستی این فرضیه پلیسی چیز زیادی نمی دانم اما این احتمال را که جنایت با انگیزه‌های نژادپرستانه صورت گرفته باشد و عاملان جنایت به خاطر سیاه پوست بودن  مقتولان آنها را به گلوله بسته‌اند، شدیداً رد می‌کنم.

انکار جنایت‌ها

جمعه گذشته یک روز پس از دستگیری کارانزا او برای نخستین بازجویی به اداره پلیس آورده شد و در مقابل خانواده‌های مقتولان و خبرنگاران تحت بازجویی قرار گرفت.

در جریان این بازجویی ها متهم 31 ساله که به کمک یک مترجم اسپانیایی زبان به سؤالات پاسخ می داد مدعی شد که به هیچ‌وجه از ماجرای این جنایت‌ها اطلاعی ندارد و در صورتی که آزاد شود از پلیس به خاطر آنکه پای وی را به این ماجرا کشانده است شکایت خواهد کرد.

در حال حاضر تحقیقات در خصوص این جنایت ادامه دارد.

جایزه 150 هزاردلاری

نفرت از عاملان این جنایت به حدی گسترش یافت که مردم و سازمان‌های غیردولتی  150 هزار دلار برای معرفی عاملان جنایت جایزه تعیین کردند و به این ترتیب اکنون در اکثرنقاط نیوآرک و حتی نیوجرسی بیلبوردهایی نصب شده است که برروی آنها نوشته شده است جنایتکاران را معرفی کنید.

کد خبر 28682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز