شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش «قصر» که اقتباسی از رمان معروف «فرانتس کافکا» بود و در دو بخش مرور و مسابقه بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر شرکت دارد، در سومین روز جشنواره به روی صحنه رفت.

قصر کافکا

به گزارش ايسنا، «قصر» به کارگردانی و نویسندگی «آرمین جوان» شامگاه 3 بهمن ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان پیش روی تماشاچیانی که تعدادی از آن‌ها روی زمین نشسته بودند، اجرای جشنواره‌ای خود را ارائه کرد.

این اثر که فضای پر از سکون و خفقان رمان «کافکا» را به خوبی نمایان کرد، پنج بازیگر داشت. الهه بخشی، دایانا فتحی، جعفر کرمانی، مهدی کرمانی و محمدرضا علی‌اکبری در این نمایش ایفای نقش کردند.

این اثر درباره پزشکی بود که به امید پیدا کردن کار، وارد یک روستا می‌شود اما با برخورد و مناسبات عجیب اهالی این منطقه روبرو می‌شود. بالای روستا قصری است که دسترسی به آن ناممکن می‌نماید و پزشک، تنها از طریق سلسله نامه‌هایی بی‌سرانجام و تشریفاتی با مقامات بالا ارتباط دارد. تمام شخصیت‌های داستان همچون عروسک‌های کوکی تنها وظایفی که برایشان تعریف شده را عمل می‌کنند و پزشک تازه‌وارد در مواجهه با این موقعیت بی‌هدف، حس خفقان، سردرگمی و استیصال را تجربه می‌کند و به مخاطب منتقل می‌کند.

دریافت تندیس بهترین کارگردانی و طراحی صحنه از هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران و لوح تقدیر در سه بخش بازیگری مرد، بازیگری زن و نمایشنامه‌نویسی از هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران از افتخارات «قصر» آرمین جوان است که در تماشخانه ایرانشهر اجرای عمومی داشته است.

کد خبر 285203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha