سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

ترجمه‌ی فرشته سلیمانی: باز هم تا چشم به‌هم زدی، شب امتحان از راه رسید؟ حالا همه‌ی وجودت پر از اضطراب شده و مانده‌ای چه‌کار کنی؟

دوچرخه

 آن‌قدر كه همين وقت كم باقي‌مانده هم ممكن است هدر برود؟ اگر اين‌طور است، اين راهنماي فشرده و ام‌پي‌تري شب‌هاي امتحان توست.

اتاق مرتب

اگر مي‌خواهي در كم‌ترين زمان به بهترين نتيجه برسي، پنج دقيقه تا يك ربع از وقتت را به مرتب‌كردن اتاقت اختصاص بده. اول از ميز تحريرت شروع كن، چون از بقيه‌ي جاها مهم‌تر است. وسايل اضافي را بردار و نور و زاويه‌ي قرار گرفتن چراغ مطالعه را تنظيم كن. يادت باشد كه  بهترين نور براي مطالعه نور سفيد است.

رنامه‌ريزي شناور

براي خودت قرار شناور مطالعه بگذار؛ يعني به‌جاي اين‌كه بگويي ساعت يك تا سه تاريخ مي‌خوانم، بگو امروز در مجموع دو ساعت تاريخ مي‌خوانم.

اينترنت خاموش

حداقل در چند ساعتي كه مي‌خواهي درس بخواني، گوشي، لپ‌تاپ و رايانه را از خودت دور كن. اگر خيلي سخت است، مي‌تواني براي خودت جايزه تعيين كني. در ضمن مي‌تواني با دوست‌هايت قرار بگذاري كه همه با هم گوشي‌هايتان را كنار بگذاريد!

مطالعه‌ي دورهمي

براي جلوگيري از وقت‌تلف‌كردن، مي‌تواني با دوستانت قرار درس‌خواندن بگذاري. خوبي مطالعه‌ي دسته‌جمعي اين است كه با ايجاد فضاي رقابت، انگيزه‌ي درس‌خواندن در آدم تقويت مي‌شود.

استراحت و نرمش

براي بالارفتن كارآيي، در هر نوبت50 دقيقه مطالعه كن و بعدش 10 دقيقه به خودت استراحت بده. در زمان استراحت حركت كششي و تمرين‌هاي مختصر ديگر داشته باش كه عضلاتت آرام و سبك شوند. خوردن اسنك، تنقلات يا نوشيدني و ميوه هم‌زمان با مطالعه مي‌تواند تو را آماده براي يادگيري نگه دارد.

شگردهايي براي بالابردن نمره در امتحان:

* اول يك نگاه كلي به سؤال‌ها بينداز. چرا؟ بقيه‌ي پيشنهادها را بخوان تا متوجه شوي.

*در  سؤال‌هاي «جواب غلط را پيدا كنيد» و «جاي خالي را پر كنيد»، خوب به هدف سؤال دقت كن و بعد جواب را پيدا كن.

* اول برو سراغ سؤال‌هاي آسان و جواب‌دادن به آن‌ها را در اولويت بگذار.

* بعد به سؤال‌هايي جواب بده كه نمره‌شان از بقيه بيش‌تر است.

* مشكل‌ترين سؤال‌ها را بگذار براي آخر.

کد خبر 284698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha