معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: امسال بیش از ۲ هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین برای برف روبی خیابان‌های تهران در تمامی مناطق ۲۲ گانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خدمات شهری

مجتبي عبداللهي در نشست مطبوعاتي با موضوع آمادگي حوزه خدمات شهري و تجهيز ماشين‌هاي برف روبي در زمستان 93عنوان كرد: امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته شهرداري تهران از 15آبان‌ماه اقدامات و تجهيزات لازم براي برف روبي خيابان‌هاي شهر تهران را فراهم كرده و ما تا پايان آذرماه به تجهيز تمامي مناطق 22گانه رسيده‌ايم.

وي تصريح كرد: امسال در تمامي مناطق تهران بيش از 2هزار خودروي سنگين و نيمه سنگين براي برف روبي درنظر گرفته شده است، ضمن اينكه 3هزار و 500كارگر براي برف روبي خيابان‌هاي تهران فعاليت خواهند كرد. عبداللهي با اشاره به احداث 250سايت اصلي و فرعي ستادهاي برف روبي گفت: ماشين‌ها، تجهيزات و شن‌هاي مخصوص در اين سايت‌ها دپو شده‌اند تا درصورت بارش برف و باران مورد استفاده قرار گيرند.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران در ادامه خاطرنشان كرد: براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران امسال بايد 10تا 15درصد از ميزان نمك مصرفي در تهران كاسته شود و بر همين اساس يكي از اقدامات خوب شهرداري تهران استفاده از مادهcma است كه از قدرت ذوب‌كنندگي خوبي برخوردار است و مي‌توان قبل از بارش برف از آن استفاده كرد، اين محصول برف را آب نمي‌كند بلكه آن را بخار مي‌كند.

وي گفت: اين ماده تركيبي از 2عنصر كلسيم منيزيم و استات است كه هيچ اثر تخريبي براي محيط‌زيست ندارد، در واقع اين محصول از نظر خورندگي آسفالت و فضاي سبز هيچ‌گونه ضرري نداشته و سال‌هاست كه در كشورهاي اروپايي و آمريكايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به گفته وي به جهت شرايط خوب، اين محصول روي پل‌ها به‌خصوص پل‌هايي مانند صدر، ورودي و خروجي تونل‌ها، مكان‌هايي كه داراي ساختمان‌هاي قديمي هستند و فضاهاي سبز پرتراكم استفاده مي‌شود.

عبداللهي با بيان اينكه در تلاش هستيم تا طبق مصوبه شوراي شهر در يك فرايند 6يا 7ساله ميزان استفاده از نمك را به حداقل برسانيم، گفت: در هيچ كشوري از دنيا ميزان استفاده از نمك به صفر نرسيده است و كشورهاي اسكانديناوي نيز هنوز هم از نمك استفاده مي‌كنند اگرچه ميزان استفاده را به حداقل رسانده‌اند. عبداللهي در اين رابطه گفت: ما دستمان را به سمت مردم دراز مي‌كنيم تا در زمان بارش برف همكاري‌هاي لازم را با شهرداري داشته باشند چراكه شهرداري به تنهايي نمي‌تواند تمامي معابر را تميز كند. وي گفت: سال گذشته همزمان با بارش برف بيش از 30هزار پيام از شهروندان منطقه يك مبني بر برف روبي كوچه‌هاي فرعي و بن‌بست يا جلوي خانه‌ها به‌دست ما رسيد. اين در حالي است كه ما در مرحله اول تلاش مي‌كنيم شريان‌ها و معابر اصلي را پاكسازي‌ و در مرحله بعد به كوچه‌هاي فرعي و بن‌بست ورود كنيم.

  • آموزش رايگان براي مقابله با مرگ خاموش

معاون خدمات شهري شهرداري تهران همچنين از آموزش رايگان و فرهنگسازي توسط سازمان آتش‌نشاني درخصوص خطرات انتشار گاز منواكسيد كربن (co) به شهروندان خبر داد.به گفته عبداللهي براي پيشگيري، فرهنگسازي و آگاهي بخشي به شهروندان درخصوص خطرات گاز منواكسيد كربن (co) و به‌دنبال آن مرگ خاموش، سازمان آتش‌نشاني اقدام به ساخت انيميشن 13قسمتي با مضامين و پيام‌هاي آموزش محور در اين زمينه كرده‌است.

وي در ادامه با بيان اينكه دوره‌هاي آموزشي در سطح مدارس، محلات374گانه، فرهنگسراها، اصناف و بازار و اجتماعات عمومي و... توسط كاركنان آتش‌نشاني و مربيان آتش‌نشان داوطلب به‌صورت مداوم و پيوسته ارائه مي‌شود، گفت: به‌طور متوسط بيش از 6هزار نفر هر‌ماه در اين مراكز آموزش مي‌بينند. وي با تأكيد بر اينكه 113ايستگاه آتش‌نشاني آماده مراجعه شهروندان براي آموزش در اين زمينه هستند، گفت: درصورت درخواست برگزاري كلاس‌هاي آموزشي در كمترين زمان ممكن دوره‌هاي آموزشي داخل ايستگاه‌ها يا مكان‌هاي پيشنهادي شهروندان تشكيل خواهد شد.

کد خبر 282515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha