جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه بورس: بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان شرکت بورس اعلام کرد، سهام شرکت فولاد خوزستان روز سه‌شنبه 16 مرداد عرضه خواهد شد.

پیش از این قرار بود سهام شرکت فولاد خوزستان بر مبنای سیاست‌های اصل 44 روز یکشنبه‌ 14 مردادماه عرضه شود اما شرکت بورس هفته گذشته اعلام کردعرضه سهام این شرکت به دلیل بدهی‌های سهامدار عمده این شرکت (ایمیدرو) به فولاد خوزستان در موعد مقرر امکان‌پذیر نیست.

این در حالی است که شرکت بورس اوراق بهادار، در اطلاعیه‌ای که به تازگی منتشر کرده است اعلام کرد: گزارش حسابرسی بودجه سال 86 شرکت فولاد خوزستان همراه با اطلاعات تفصیلی، بعدازظهر روز چهارشنبه 10 مرداد تحویل شرکت بورس شده است.

به دنبال این موضوع مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار اعلام کرد: با تکمیل مدارک شرکت فولاد خوزستان، عرضه اولیه سهام آن شرکت روز سه‌شنبه 16 مردادماه انجام می‌شود.
دلیل تعویق عرضه سهام این شرکت از طرف شرکت بورس بدهی سهامدار عمده به فولاد خوزستان عنوان شده بود.

بر این اساس شرکت فولاد خوزستان با دریافت وامی به مبلغ 100 میلیارد تومان بخش عمده‌ای از این وام را در اختیار سهامدار عمده خود یعنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) قرار داده بود، اما به‌رغم آن‌‌که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود که سهام این شرکت آماده عرضه است، اما هنوز مبالغی از این وام با شرکت فولاد خوزستان تسویه نشده بود.

علی‌ رحمانی مدیرعامل شرکت بورس روز چهارشنبه گفته بود: سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معدن ایران با ارسال نامه‌ای به شرکت بورس اعلام کرده که حدود 80 میلیارد تومان از 100 میلیارد تومان طلب فولاد خوزستان پرداخت شده و20 میلیارد و 300 میلیون تومان باقی‌مانده نیز ظرف 4 ماه آینده پرداخت خواهد شد.

اما وی عرضه سهام این شرکت را منوط به دریافت گزارش بودجه حسابرسی شده سال 86 فولاد خوزستان عنوان کرده بود.

در همین حال نام شرکت فولاد خوزستان به عنوان چهارصد و سی و هفتمین شرکت پذیرفته شده در فهرست نرخ‌های تابلوی فرعی بورس تهران درج شد.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی گویا شرکت‌هایی مانند سیمان دشتستان و آلومینیوم ایران نیز که پیش از این سهامشان در بورس تهران عرضه شده، با چنین مشکلاتی روبرو هستند.

کد خبر 28097

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز