گروه بورس: پس از مدت‌ها، سهام یک شرکت بزرگ سرمایه گذاری جدید، شهریور ماه در بورس تهران عرضه می‌شود.

ظرف 3 سال گذشته این اولین شرکت سرمایه گذاری است که  به بورس تهران ‌می‌پیوندد. بر این اساس قرار است سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید تا پایان شهریور ماه وارد بورس ‌شود.

بانک سپه در سال 80 شرکت سرمایه‌گذاری امید را با سرمایه‌ای معادل 650 میلیارد ریال با هدف تسریع در خصوصی‌سازی، مطالعه و بررسی و مشارکت اجرای طرح‌ها و خرید و فروش سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تأسیس کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری امید در این باره گفت: پیشنهادی مطرح شده که براساس آن بانک سپه تا سقف 50 درصد قیمت خرید به خریداران سهام شرکت سرمایه گذاری امید تسهیلات پرداخت می‌کند.

وثیقه

علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس هم در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تأیید این موضوع تأکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری امید در حال آماده‌سازی برای ورود به بورس است و  بانک سپه قصد دارد معادل 50 درصد قیمت هر سهم آن به متقاضیان تسهیلات پرداخت کند.

علی رحمانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری امید تا پایان شهریور ماه وارد بورس می‌شود، اضافه کرد: 70 درصد قیمت خرید این سهام از سوی بانک سپه به عنوان وثیقه در نظر گرفته می‌شود، البته نباید به لحاظ حسابداری قیمت سهام را مدنظر قرار داد بلکه باید به گردش سهم توجه کرد. گردش سهم که همان حجم معاملات تقسیم بر ارزش بازار است نباید زیر 10 درصد باشد، در غیر این صورت قیمت آن قابل اعتماد نیست.

او تأکید کرد: در این باره برای بانک مرکزی نامه‌ای نوشته‌ و درخواست کرده ایم ؛ وثیقه براساس وجود سهم در هر یک از تابلو‌ها اخذ شود. اگر سهمی‌در تابلوی اصلی قرار دارد می‌توان 80 درصد آن را وثیقه اخذ کرد و اگر در تابلوی چهارم بود، حتی اخذ وثیقه مقدور نیست.

هنوز مشخص نیست

از سوی دیگر، حسن قالیباف‌اصل، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری امید در پاسخ به این سوال که آیا اجرای  طرح  پرداخت تسهیلات قطعی است یا نه ؟ اظهار داشت: این طرح هنوز نهایی نشده و تنها صحبت آن مطرح شده است. هنوز مشخص نیست که این مسئله در عرضه اولیه اتفاق بیافتد یا بعد از عرضه اولیه. این طرح تنها در حد یک پیشنهاد است و باید بررسی لازم روی طرح صورت پذیرد. نتیجه بررسی، اجرا یا عدم اجرای آن را مشخص می‌کند. جزئیات این طرح هنوز مشخص نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که طرح از سوی بانک سپه ارائه شده یا شرکت سرمایه‌گذاری امید؟ گفت: بانک سپه این طرح را ارائه کرده و قرار است بانک سپه و شرکت سرمایه‌گذاری امید به صورت مشترک کار کارشناسی روی طرح انجام دهند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری امید در خصوص عرضه سهام شرکت در بورس گفت: کارهای ورود شرکت به بورس در حال انجام است. براین اساس مدارک لازم از سوی شرکت در اختیار بورس قرار گرفته و باید دید چه زمانی شرکت وارد بورس می‌شود.

کد خبر 28664

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز